středa 18. prosince 2013

Pidi Recenze - Fracture Me (Shatter Me #2.5)

Série: Shatter Me (2.5 - díl)

Autor: TAHEREH MAFI

Počet stran: 68
Forma: e-book

Tato série je o dívce, která není obyčejná. Spíš je naprosto neobyčejná. Její dotyk je smrtící. Téměř pro všechny. Není to prokletí, je to dar. Z Juliette se může stát zbraň stejně dobrá jako ochranný prvek. Záleží jen na její volbě.. Co je správně a co špatně, kdo ji opravdu miluje, kdo se jí opravdu .. může dotknout?

Všechny "hlavní knížky" jsou psány z typicky roztříštěného pohledu Juliette, která má opravdu jedinečné myšlení, které je v knize podáno jako v žádné jiné. Celá série je doplněna ještě o novely. Ta první Destroy Me se odehrává krátce po prvním díle a píše ji psychopatický milouš Warner, který dokázal většinu čtenářů převiklat na svou stranu. I u mé osoby se mu to povedlo, jsem jeho fanda.

Ovšem tato novela, která se prolíná s koncem druhého dílu a zasahuje až za jeho hranice, má úplně jiného hlavního aktéra. Addieho (Ano, zní to směšně. Ne, není to můj výmysl. Ano, opravdu to bylo v té knize). Samozřejmě myslím Adama..

V době války se musí dělat těžká rozhodnutí, třeba i taková, která se jiným nebudou líbit. Musí se věřit ostatním a určovat si priority. Člověk si musí uvědomit, že všichni nejdou zachránit. Adam získal jakési prvenství. V šedesáti osmi stranách mě utvrdil v tom, že je opravdu hrdina za všechny prachy, dokázal mě vytočit na vysoké obrátky a byla jsem nucena přehodnotit i ten zbytek kladného názoru, který mi na něj zbyl z "Unravel Me".

Přesto, že Adam je hňup, nebylo by spravedlivé díky jemu hodnotit celou novelu zle. Protože ta je vymyšlená naprosto dokonale. Podívat se na konec druhého dílu a doplnit tak informace, které mě i ostatním čtenářům můžou chybět o dění v Bodě Omega, byl skvělý tah. Na nic se tam nehraje, je to opravdu vpád do konce knížky, nabitý akcí! Žádné dlouhé popisy, jen rychlé uvažování a následné jednání. Akce a reakce. Potom Tehereh přechází dál a dál, a dodává prvních pár kapitol ze třetího dílu, které k té novele dokonale padnou, rozšiřují ji a dělají z ní něco výjimečného. Právě ten úryvek z "Ignite Me" dokázal, že ze mě se stal nedočkavý člověk. Než si uvědomíte, co se vlastně děje a kdo všechno to schytal, už je konec a vy čekáte s otevřenou pusou na pokračování, které ještě není. NENÍ .. Co to dělá? Myslí ti autoři někdy na to, že čtenáři jsou jen a pouze lidské bytosti? Potřebuju.. prostě POTŘEBUJU vědět, co sakra bude dál!!!! -_- A odteď odpočítávám každičký den, který zbývá do vydání celé knihy.

Na závěr je nutno říct, že ty obálky jsou naprosto famózní, všechny ...

Teď budu jen přemýšlet, co by bylo, kdyby bylo ... -_-