pondělí 2. prosince 2013

RC Recenze - Ďábel nosí Pradu (#1)

Název originálu: The Devil Wears Prada
Série: The Devil Wears Prada (1. díl)

Autor: LAUREN WEISBERGER

Počet stran: 404
Nakladatelství: Baronet
Vydáno: 2013 (2. vydání), 1. vydání u nás 2006

GoodReads: 3.59 / 414,724 ratings

Když vynecháš jedno jídlo, nezabije tě to, říkala jsem si. Vlastně tě to podle všech tvých zdravých a příčetných spolupracovnic posílí. Kromě toho, kalhoty za dva tisíce dolarů nevypadají super na holce, která se pořád cpe.

Vítejte ve světě módy..
Tam, kde existuje milión druhů materiálů, desetkrát tolik značek oblečení, jejichž cena neklesne pod bod mrazu několik tisíc. Tam, kde platí, že čím útlejší máte pás, vyšší boty a dražší manikúru, tím lepší můžete mít kariéru. Nežertuji. I jeden nepovedený účes může znamenat okamžité propuštění. 


Časopis Runway funguje pod vedením Mirandy Pristelyové, módní bohyni, nebo je spíš módní Satan? Zná ji každý, kdo se alespoň trochu zajímá o to, co nosí. Je to ikona, co nosí ona se stává hitem. Každý by se mohl přetrhnout, aby v jejím časopisu mohl pracovat. Pro tu práci by zabíjely miliony dívek. 

Andrea dokončila vysokou školu a jejím největším snem je psát kvalitní články pro New Yorker. Názor na módu má asi stejný jako já. Tedy - k čemu to je? Na co vyšilovat kvůli drahým kostýmkům, když si může koupit konvekční zboží za pár doláčů?

Proto je tedy záhadou, jak se zrovna a právě ona z mnoha zájemců, dostala na post Mirandininy osobní asistentky. Možná byste si mysleli, jak to bude skvělé, že se tím rozjíždí její kariéra a časem se jí splní sen. No ani náhodou. Miranda totiž není tak uctihodná a milá paní, jak se může zdát v televizi. Je spíš ďáblem ukrytým v lidském těle. Je potvora na entou. Být její asistentkou znamená sedět na příjmu dvacet čtyři hodin denně a čekat na jeden z jejich nesmyslných rozkazů, který stejně o pár hodin později změní. Všechno je jí lhostejné a miluje, když se o ní všichni mohou přetrhnout. Moc prostě stoupá do hlavy. Měla by si hold uvědomit, jak se chová k ostatním a už by jí měl konečně vysvětlit, že je spíš tyranem než hodným vládcem pomyslného módního Olympu.

Dones kafe.
Dones knihu.
Dones sukni.
Přivez auto.
Vyzvedni kočku.
Odnes.

Ušmikněte děj!
Po všech těch rozkazech, kdy neuslyšíte ani jedno blbé "Děkuji" vám z toho může začít pěkně hrabat - hlavní hrdince začalo. Ale co hůř - ona se začala měnit v jednu z nich. A pak už mi to taky lezlo na nervy, když se z té normální holky začala stávat blbá kráva, co nemá čas ani na přátele a řeší flíčky na kostýmku. Mou pozornost neudržely ani megadlouhé popisy oblečení, které obsahovaly názvy materiálu a značek, kterým rozumím hůř než chemii. To jsem jednoduše přeskakovala. A právě to asi bylo nějvětší minus celé knihy. Protože má nějakých čtyři sta stran ve stejné dějové linii - tedy se tam nic neděje, je to prostě lehčí nudička, myslím, že by neuškodilo v některých pasážích zkrátit. Každý čtenář pochopil, že ta Miranda je kat a nemuselo se v tom pižlat jak většina děcek ve špenátu. Kdyby to bylo bývalo zkráceno asi na půlku, každý by si to víc užil.

Film lepší než kniha?
Špekulace závěrem by mi šla ovšem víc. přiznávám se (i když mi asi má být trapně), že jsem o té knížce nikdy předtím neslyšela. Kamarádka mi básnila o filmu .. a já si řekla takové to "To může být fajn", ale věděla jsem, už jen podle toho tématu, že výš než nad tři hvězdičky rozhodně nepůjdu. Bych o sobě ztratila veškeré mínění, které mám. Ďábel nosí Pradu je dočten a skončila podle mých představ. Průměr. Prostě nic moc. Na druhou stranu si myslím, že ve zfilmované podobě to může být lepší (Bože - já to vážně řekla?), protože se tam vykreslí ty vtipné situace a to, co v knize působilo nudně a jakoby navíc, může na plátně vypadat skvěle. Taky samozřejmě záleží na hereckých výkonech.. Ale to nezjistím, dokud to nezkouknu, a jelikož to bude za dlouhou dobu, nechávám tuto myšlenku otevřenou. 

Tohle by zaručeně mělo bavit každého, kdo zná víc značek než Channel, LV (Lord Voldemort?), Dior, ... nebo ho toto téma bavilo, nebo viděl film a líbil se mu..

Normálně už se můžu pokládat za borce zaměřeného módním směrem. A můžu na sebe být hrdá! Nicméně .. podle mého jsou sukně pod kolena i těsně nad kolena HNUS v jakékoliv barvě. Takže bych se asi jako ten hmm polistájlista neuchytila.. 





•••••••••••••
Tímto bych chtěla poděkovat za poskytnutý recenzní výtisk knihkupectví..
Knihu si můžete objednat ZDE














5 komentářů:

  1. Pfu! Ani som netušila, že existuje kniha! Ale, keby aj, tak sa na ňu nikdy nevrhnem, takže... za to ťa uznávam! :D
    LV? Hej, odteraz to už je Lord Voldemort :D Ja sukne tiež nenosím a v skrini mám jednu, v ktorej chodím na kupko a iba na kupko :3 Viec ako sukne neznášam šaty... takže svadby sú moje peklo, keďže mi u mami neprešiel oblek :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím .. že jsem v tobě našla spřízněnou duši! Když jsem byla na závěrečné lekci v tanečních narvali mě do něčeho bílého a dlouhého (help me) a já si (i s těmi vlasy) připadala jak pudlík v zácloně.. Nikdy už víc!! :oD Oblek mi taky stále neprochází.. :'(

      Vymazat
  2. Já jsem tedy viděla film už před delší dobou, ale vůbec jsem netušila, že existuje i knížka! Já naopak módu miluji (a nemyslím si, že každý, kdo se zajímá o oblékání, musí být nutně hloupý), takže knížky s tímto tématem se mi líbí, i když obsah není nic moc.:-)
    Díky za tip.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemyslím si, že ti lidi jsou hloupí .. jen vypatlaní :oD

      Vůbec není zač! .)

      Vymazat
  3. Navzdory tomu, že svět módy a kalhot za tisíce dolarů je mi na hony vzdálený, film mě bavil. O knize jsem nevěděla, ale docela věřím, že v tomhle případě by ten film mohl oslovit víc. I tak si ji možná někdy přečtu, až si budu chtít trochu odpočinout a zabrousit do jiného žánru než v jakém se obvykle pohybuju .)

    OdpovědětVymazat