RC Recenze - Dr. Proktor a velká loupež zlata (Dr. Proktor #4)

Série: Doktor Proktor (4. díl)

Autor: Jo Nesbø

Počet stran: 224
Nakladatelství: Jota

GoodReads: 3.87 / 15 ratings

Nesbø pro děti?
Kdo by neznal Nesba? Jeho Henry Hole je pověstný už snad všude a v téměř každém knihkupectví visí plakát s jeho nejnovějším případem. Ta kniha se jmenuje Levhrat a určitě bude stejně úchvatná, napínavá a krutá jako všechny ostatní. Málokdo ale ví, že autor není jen kruťas ze severu, co píše pro dospěláky. Jeho Doktor Proktor je určený hlavně mladším čtenářům.

Jen šílenci dokážou zachránit svět..
Seznamte se s šíleným vědcem, který má nasvědomí ten slavný prdící prášek, díky kterému máme podzim a padá listí ze stromů - to si vždycky někdo prdne pod vlivem toho prášku.. A je to! Ale dost už o tom, takových vynálezů má spoustu a jeden užitečnější než ten druhý.

On a jeho parta, tedy megachytrá holka s culíky a pidi kluk s rezavými vlasy se rozhodli, že opět zachrání svět. Už je to celkem otrava, nemyslíte? Někdo něco podělá a už si shání svoje hrdiny, kterým ani pořádně nezaplatí, aby situaci napravili (a nejlíp tajně). Ale tentokrát se stalo fakt něco velkého - bylo ukradnuto norské národní zlato a ekonomická krize je na spadnutí. Prostě katastrofa. Ale jak to napravit? Tuš, vždyť je to jasné, ukradnout si ho zpět.. K tomu je potřeba vysoké inteligence, brilantního nápadu, dokonalých převleků, pekelného štěstí a .. nejlepší by bylo kdyby se zastavil čas. Jak už to tak u záchranné mise bývá, je časově omezená jen a pouze na pár dní. Jinak přichází pohroma.

„Když tohle vypiješ, zreaguje to s kyselinou v tvém břiše a v ledvinách, takže se pak všechno, na co načůráš, promění v led, který půjde velmi snadno rozlomit. A to bez ohledu na materiál, ze kterého je ta věc vyrobena.“
„Obrdokonalé!“ tleskal Bulík nadšeně.
„Pokud si tedy nenačůráš na vlastní boty,“ suše to komentovala Líza.

Tahle série měla být původně trilogií (nenavazuje), ale pro velký úspěch jsme se dočkali i čtvrtého dílu - Doktor Proktor a velká loupež zlata, také všechno nasvědčuje k tomu, že Doktor Proktor bude mít i další pokračování. Takže hurá!

Bavte se s blázny..
Jak jen se vyjádřit tady k tomu dílu? Asi je to vážně zlaté nebo co, protože ta knížka je odhadem stejně těžká jako čtyř set stánkový titul "Ďábel nosí Pradu" -a to nekecám. Je to hold těžká váha. Docela vysoký kalibr je Doktor Proktor i co se týče humoru, řekla bych, že se bavíme o nejvtipnější kriminálce pro děti. Bezkonkurenčně. Takhle bláznivá kniha se smysluplnou zápletkou a pro ty děti jistě překvapivým koncem, který je relativně spletitý, ta prostě ještě nikdy nevyšla. Konečně nějaký autor myslel i na starší sourozence nebo rodiče či prarodiče, kteří knihu ratolestem předčítají, protože říkám a za svým názorem si budu stát, že to jednoznačně bude bavit i je! I když by si sami tu knížku nevybrali - je přece trapné kupovat knihu s dětskými obrázky. Nebudeme přece OUT. :o)

Přestože já jsem najela rovnou na čtvrtý díl, troufám si říct, že někdy (natajňačku, abych za trapnou nebyla já) si ostatní díly přečtu.

Když nevíte co dětem pod stromeček..

•••••••••••••