Recenze - Den co den

GoodReads: 4.00 / 33,733 ratings

Den co den jiné tělo.

Den co den jiný život.

Den co den zamilovaný do té samé dívky.

Chudáček.

Den co den..
Rozhodně není obyčejným příběhem o lásce, která nás každým dnem provází a dělá nám někdy pouze imaginárního společníka. Každý lásku potřebuje. Ať už tu mateřskou nebo tu, kterou dokáže dopřát jen osoba, která vás vidí takové, jací opravdu jste. Každý ji potřebuje. Ale někteří to s ní mají těžší než jiní, to třeba proto, že nemají vlastní tělo. Spíš jen parazitují v jiných .. každý den .. Pokaždé vypadá jinak, ale vevnitř je to stejně vždycky jen on. Jak asi vypadá? Jako jiskřička? Jako neviditelná medúzka? Jak si ho představit? To nikdo neví..

Jednoho dne se ocitne v těle kluka, který má přítelkyni. Společně prožijí nejlepší den jeho života. Jako by opravdu žil.. A od té doby na ni den co den myslí. I když je v jiných tělech a v různé vzdálenosti od ní. První, co po probuzení ví je čas, za který je schopen se k ní dostat. Velmi prapodivné, možná má schopnosti, které bych přece jen chtěla.. Ale zpět k příběhu. Z poloviny je o tom, jak se jeho vysněná vyvolená snaží přijmout kým je. A že to pro ni rozhodně lehké není.Když se před vás postaví někdo s postavou buřta, kterému tuky kypou, až je to nechutné, a poví vám, že je ten krásný rugbista ze včerejška, nebo ta emo holka z předvčerejška. Jak se zamilovat do někoho, kdo nemá stálou podobu? Pořád nám všichni říkají, že se máme ohlížet jen po nitru člověka, ale ať už si to přiznáváme nebo ne - tělo je také víc než důležité.

This is what love does: It makes you want to rewrite the world. It makes you want to choose the characters, build the scenery, guide the plot. The person you love sits across from you, and you want to do everything in your power to make it possible, endlessly possible. And when it’s just the two of you, alone in a room, you can pretend that this is how it is, this is how it will be.

AJAJAJ..
Předem říkám (vlastně už to není moc předem), že jsem netušila, jak začít psát tuto recenzi, aby mě nesežrala půlka bloggerské existence nebo jiných knižních nadšenců. Tato kniha má totiž skvělé hodnocení a je jen málo lidí, kterým by se nelíbila. A ano .. směřuji k tomu, že jsem mezi nima. Jak se říká sto lidí, sto chutí. Někdo má Den co den mezi svými TOP a někdo (já) mezi MINUS :oD Ať už se to zdá nebo ne, ten děj je pořád o tom samém. Zkusím to znázornit v krátké rovnici:

Vstanu - Jsem ten a ten - Jsem tak daleko od ní - Jedu za ní - Ahoj, dneska vypadám takto - Něco podnikneme - Chápu, že je to složité - Tak se měj - Jdu spát - Vstanu --

Nic víc jsem tam nenašla, ano, občas se tam NĚCO zvláštního stane, ale stojím si za tím, že kdybych po přečtení anotace přešla rovnou na posledních deset stran, měla bych stejný požitek, jako při čtení celé knihy. Možná za to může fakt, že nemám ráda jednoduché zaláskované story, které nemají nějaké HARD komplikace.. :o) A co se postav týče -- z povahy hlavního hrdiny mi bylo mdlo, u té holky, co netuším, jak se jmenuje - ta mi lezla děsně na nervy a nikdo jiný za zmínku asi nestojí..

Vzhledem ke své povaze si asi neodpustím zmínku k obálce. Co to sakra je za barvu? :oD Přemýšlím nad žlutobéžovou nebo poblinkanou žlutou nebo něco takového. Nicméně je strašná a ve skutečnosti vypadá ještě hůř než na obrázku :oD

Tato knížka se pro mě stala obrovským zklamáním, i přes dobrý námět..

ALE toto je čistě můj názor a OPRAVDU hodnocení je vysoké, kdybyste o ni přece jen zakopli, je tady asi 90% šance, že se vám bude líbit.. Já jsem totiž vážně divný člověk.. :oD

Ta knížka za ty dvě hvězdičky ještě může být šťastná.