Recenze - [buzz] (HP Pettersson #2)

Název originálu: [buzz]
Série: HP Petterson (2. díl)

Autor: ANDERS DE LA MOTTE

Počet stran: 416
Nakladatelství: Knižní klub

GoodReads: 3.75 / 173 ratings

HP, hrdina kultovního švédského thrilleru Game, je zpět. Zmizel v nejhlubším utajení, aby si zaslouženě užíval v potu tváře vydělané miliony, ale něco mu začíná chybět: adrenalinové vzrušení z riskantních situací, do nichž ho dostávala tajuplná Hra. Po vášnivé noci, strávené v luxusním dubajském hotelu s neodolatelnou Annou Argosovou, je vtažen do víru událostí příliš neuvěřitelných, aby byly pouhými náhodami. A navíc u Anny zahlédl děsivě povědomý bezdotykový mobil... Jeho sestra Rebecca Norménová konečně našla normálního přítele a byla povýšena. Ale ne nadlouho. Navíc si to s ní začal na svých stránkách vyřizovat záhadný blogger a kolegové se dobře baví... Oba sourozenci se zaplétají stále hlouběji do přediva pravdy a lži. Co je skutečné a co je virtuální? Řídí nás všechny neviditelná síť manipulátorů? A co může člověk udělat, když mu vyhrožuje kdosi, jehož existence se nedá dokázat?

Vítejte ve Hře! Zase. Protože i život je hra.

Tahle knížka neřeší otázku: Komu můžu věřit? .. Důležitější je spíš: Co je virtuální a co skutečné?

Je důležité, abyste si uvědomili jednu skutečnost, která je stejně pravdivá jako lživá. Jakmile se jednou ocitnete ve světě, kde vládne technika, jakmile se dostanete do počítačového systému, jakmile se objevíte v databázích, už není cesty zpět. Důkaz o vaší totožnosti je navždy uchován v pamětích těch jednotlivých zákeřných strojích. Zkoušeli jste někdy svoje jméno vyGooglit? Média si vás najdu všude .. proto je to tolik nebezpečné a zvlášť v rukou nesprávných lidí.

Jediná pravda je, že všichni lžou...

Jen pro vaši informaci, nejlepší špióni jsou ti, kteří ani neví, že špiclují u někoho jiného. Ti totiž věří, že dělají dobrou věc, ale přitom se nabourávají hlouběji do systému a nevědomky předávají informace špatné straně. Nebo té dobré? To asi sami nikdy nezjistí..

Hra.. Osud Henrika (HP) Pettersona se zpečetil ve chvíli, kdy do ní vstoupil. Protože ono není hra jako hra a to co se prolévá se skutečností často bývá životu nebezpečná a to nejen pro něj, ale i pro jeho blízké. Problém je v tom, že si nikdo nemůže dovolit z Hry vystoupit, jako by v životě nebyla. Navíc po tom, co Henrik provedl mu nezbylo nic jiného než měnit jednu totožnost za druhou, paranoiu z toho, že ho někdo sleduje, zahánět trávou (rozhodně né tou, co papají kravičky) a spát s každou nánou, co mu přijde pod ruku. Už v [game] to byl celkem vůl, ale tady se z něj stal rozpolcený vůl! :oD Nevím, jestli to bylo dobře nebo špatně, ty jeho stavy, kdy mu nedocházely ani ty nejjednodušší věci, mě děsně štvaly! Naštěstí ke konci už mu to začalo myslet a jel si svoje plány v plánech a kombinace verzí A, B, C .. překrývání telefonátů, různých Trollů, atd.. Teprve tam mě to začalo konečně bavit!

Nejspíš si Žán Žabožrout šel dát ještě croissant, než se s Annou vytratí mezi auta na sexy time.

Ústřední myšlenka tohoto druhého dílu, není nijak jasná, spíš se zdá jako by z toho autor udělal klasický druhý díl. Předjezd toho třetího, který by měl být dokonalý (podle mě bude - vypadá to tak). Možná jsme si my čtenáři měli uvědomit, jaká je doopravdy Hra, že každý jí patří, i když většina o tom ani neví.. Porozumění fikce a reality .. možná. Ale kdo ví..

Stejně jako v [game] je to psáno i z pohledu Henrikovy sestry (které je stejně nudnější než HP), jejich story se navzájem prolínají, spojují, rozdvojují a souvisí se sebou až to celé vyústí ve velké finále, které bylo nadupané a já vážně chci další díl, protože jsem zvědavá.

I když si myslím, že by neuškodila tak stostránková ztráta, a že jsem očekávala víc, musím hodnotit 4*. Já to mám prostě ráda.

Ale doufám, že další díl [bubble] bude lepší. A minimálně stejně morbidní jako první díl.

Síť vás sleduje ... všude!