neděle 8. prosince 2013

RC Recenze - Síla vzdoru (The Hunger Games #3)

Název originálu: Mockingjay
Série: The Hunger Games (3. díl)

Autor: SUZANNE COLLINS

Počet stran: 340
Nakladatelství: Fragment
Vydáno: 1. vydání - 2011, 2. vydání - 2013

GoodReads: 4.02 / 1,008,914 ratings

Anotace: 
Jmenuji se Katniss Everdeenová. Proč nejsem mrtvá? Měla bych být.
Katniss Everdeenová, dívka v plamenech, přežila, ale její domov byl zničen. Hurikán unikl. Katnissina rodina je v bezpečí. Peetu zajal Kapitol. Třináctý kraj skutečně existuje. Vypuklo povstání. Katniss záměrně zachránili z arény krutých a krvavých čtvrtoher a bez jejího vědomí ji už před dlouhou dobou zapojili do revoluce. Třináctý kraj vystupuje ze stínů a plánuje svrhnout Kapitol. Zdá se, že všichni o pečlivě připraveném plánu vědí - s výjimkou Katniss. Úspěch povstání závisí na její ochotě stát se pěšákem, přijmout odpovědnost za nespočetné životy a změnit budoucnost Panemu. Kvůli tomu musí odsunout stranou svoji zlost i nedůvěru. Musí se stát symbolem revoluce - reprodrozdem - bez ohledu na to, že cena může být hodně vysoká.

I think....you still have no idea. The effect you can have.


Přežít Arénu jednou je nemožné. Přežít ji podruhé je zázrak. Potřetí? .. Žádná Aréna už není, stejně jako dvanáctý kraj. Po tom, co Katniss vypustila svůj šíp, který nikdy nemine cíl a opět přelstila Kapitol, se poslaly bombardéry, aby její domov zničili. Asi to mělo symbolizovat nějakou poslední Kapitolskou záchranu před totální revolucí. 

Jestli se vám zdálo, že předchozí díly byly velmi krvavé a drsné, s tímto se nemohou srovnávat. Protože tohle je masakr ve velkém, navíc umírají lidé, ke kterým jste si za ty tři díly udělali ať už malou nebo velkou vazbu a způsobem, který je naprosto mysteriózní. Ve hře nejsou jen zbraně jak je známe, ty střelné. velká skupina lidí si žádá větší možnosti. Jedná se o pasti navržené génii země, které se nemůžou mýlit. Zvrhlé a podlé, ale účinné. Následky v podobě mrtvol jsou očividné.

Technically, I am unarmed. But no one should ever underestimate the harm that fingernails can do. Especially if the target is unprepared.

Pár krajů se přidalo ke Kapitolu, ale ten zbytek jehož velitelka je v domněle mrtvém 13. kraji, se rozhodl pro revoluci. Symbol revoluce je důležitý, lidé potřebují naději. Lidé potřebují ji a ona potřebuje Peetu. Narozdíl od ní, která byla zachráněna, on je vězněn v Kapitolu, kde na něm zkouší svou nejmodernější techniku. Z pekaře Peety se stává mutant Peeta, který je naprogramován tak, aby Katniss nesnášel, a když ho potom zachrání vytváří to celkem zajímavou výbušnou směs.

Co je vlastně cílem revoluce? Zamezit Hladovým hrám, svrhnout prezidenta Snowa a nastolit novou diktaturu. Je důležitější než kdy dřív, aby si Katniss uvědomila, kdo je skutečný nepřítel. Co je správně a co špatné..

“You love me. Real or not real?"
I tell him, "Real.”

V tomto díle, který je napěchován akcí sice v Aréně nejsme, ale stopy po hrách můžeme najít všude.. I v těch malých a necitelných drobnostech, které Panem a myšlení jeho lidí obklopují na každém kroku. 

Všichni říkají, že právě Mockingjay je nejhorší, a ano, možná má jakésí základní prvky, které hraničí s lehčí nudou, ale řekla bych, že si to celé vykompenzují strhujícím a nečekaným závěrem, který ani (snad po páté) nenechal mé oko suché.

Skutečnost je taková, že tohle je jedna z mých The Best, co jsem kdy četla, budu se toho držet a žádná kritika mi to nikdy nezničí. Opakuju se.. ale ten konec trávím už dobré dva roky!


Prostě .. miluji.



••••••••••••••••
Tímto bych chtěla poděkovat za poskytnutý recenzní výtisk nakladatelství..
Knihu si můžete koupit ZDE


Níž je spoiler..



Musím se svěřit, že jsem tým Gale .. asi navždy, dle mého symbolizuje všechno, co má ... a dokonce má i svůj mozek (oproti Peetovi, který se jen veze s ostatníma). Celý poslední díl jsem doufala, že to bude on, koho Katniss bude potřebovat k přežití. Protože.. k čemu je pekař.




9 komentářů:

  1. Já čtu momentálně druhý díl.. a popravdě se toho třetího trochu bojím.. ale snad to bude v pohodě a snad se mi bude líbit jako tobě :)).

    OdpovědětVymazat
  2. První dva díly byly opravdu skvělé, ale třetí se mi už moc nelíbil. Připadá mi, že autorka konec třetího dílu moc nepromyslela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji spíš podezírám z toho, že věděla od začátku, jak to udělá..

      Vymazat
  3. Ten spoiler na konci to opravdu zabil! Normálně jsem se začala chechtat jako smyslů zbavená! :D Já už si moc knížku nepamatuji, protože mám doma komplet, který jsem přečetla jedním dechem, ale brzy se chystám na re-reading, takže... juhuuu! Vzhůru do světa Hladových her! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pche .. zakazuju smát se mým spoilerům :oDDD • Takové kydy mám v recenzích megačasto .. Když už někdo čte ten dlouhý text, ať z toho něco má.. Lonora je sviňa!

      Jen do toho!!! :o)

      Vymazat
  4. Môj človek! :3 Konečne, konečne! Já som tiež dúfala, že to bude Gale, ale ... hmm, autorka je autorka! :3 čo už :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak je tam ta věta.. to ..

      “You love me. Real or not real?"
      I tell him, "Real.”

      Z celého srdce jsem doufala, že odpoví "not real" .. byl by to skvělý Joke na závěr .. asi bych řvala - joooooooo :D

      Vymazat
  5. Zrovna jsem dočetla druhý díl a moc se těším až si přečtu ten třetí. Budu si, ale muset než začnu číst koupit balíček kapesníku :D :)

    OdpovědětVymazat