Recenze - Najít Sky (Benedicts #1)

Autor: JOSS STIRLING

Počet stran: 240
Nakladatelství: Brána
Vydáno: 2013

GoodReads: 4.16 / 5,380 ratings

Anotace:
Patnáctiletá Sky je na první pohled typická Angličanka, která se s nevlastními rodiči přestěhovala do Colorada, do typického amerického zapadákova, kde místní zběsile fandí svým sportovním týmům a střední školu ovládají roztleskávačky. Zed Benedict je pro každého problémový floutek, který hreší na svůj vzhled a talent. Jenže první dojem může klamat. Sky brzy odhalí, že Zed má tajemství, které děláz městečka Wrikenridge zatraceně nebezpečné místo. A tak se Sky ocitá nejen ve víru první lásky, ale především uprostřed střetu dvou mocných klanů, z nich jedne se neštítí únosů, vražd a ovládání cizí mysli....

"Sky, you can't ignore this!" He stood under the street lamp, sleet settling in his hair, hands fisted at his side. "You're mine - you have to be."

Nacházíme se v příběhu, kde srdce bývá rozděleno na dvě půlky, a dokud se ty dvě půlky nespojí, nic není dokonalé. Je to jako by stonožka měla jen padesát  nožek pro jejích sto střevíčků. Nepřirozené. Téměř každý má někde svou spřízněnou duši. Někteří ji nenajdou nikdy, ale ti, kterým se to podaří mají předurčeno, že budou mít vztah plný opětované lásky.

To je to krásné, ale krásy mají háček. Nějakou šerednou bodlinku uprostřed, která se může rozrůstat do velkých rozměrů, takže se sny nemusí vyplňovat.

Sky se jmenuje Sky od svých šesti let, jak se jmenovala předtím, to nikdo neví. Její datum narození odpovídá datu její adopci. Ano, jako malá si prožila trauma, na které se nezapomíná, navždy bude jejím stínem, a přesto, že se na povrchu zdá jako normální patnáctiletá dívka, uvnitř je něco narušeného. O svém původu neví vůbec nic.. A najednou jí nejhezčí kluk ze školy (prý typický sportovec s nagelovanými vlasy) říká, že je jeho spřízněnou duší, že se narodili jeden pro druhého a musí spolu strávit zbytek života. Pokud se vám to zdá divné (jako mi), ještě tomu není konec. Zed skrývá daleko větší tajemství. Celá jeho rodina. Sedmý syn sedmého dítěte, mluvení v hlavě, tajemní lidé v jeho okolí, čtení myšlenek, odkrývání budoucnosti i minulosti. Co se to tady sakra děje..?

Sakra. To je to správné slovo.. Dneska kolem jedné ráno jsem dostala chuť na něco sladkého, cukroví poblíž nebylo a vyhrála tahle kniha. Zpočátku jsem si myslela, že to bude alespoň průměrné, ale (ano ALE) na tom příběhu mě neoslovilo vůbec nic. Anotace nám slibuje, že mimo první lásky objevíme i nějaké to napětí. To je možná pravda, protože se vážně střílelo, konaly se únosy a všechnomožné podobné, ale pokud není autorka schopna vykreslit své hrdiny tak, aby mi jich bylo líto, aby se mi zahryzli do kůže a já s nima fakt soucítila (nejsem si jistá, jestli jsem něčeho takového schopna), tak se napětí konat nebude. To je jasná věc.

Jediná vtipná hláška v celé knize, už jsem se bála, že žádnou nenajdu (str. 54)

"Jen jsi vypadala nelítostně, když si to řekla..."
"Jo, fakt děsivě," souhlasila Zoe a snažila se nesmát. "Jako Bambi se samopalem."

K těm postavám. Zed byl neskutečně trapný, jakmile nasadil svoje "jsi moje spřízněná duše a musím tě chránit", nevěděla jsem zda-li se smát nebo brečet nad trapností jeho projevu. Vždyť přece.. takové knížky se píšou, aby oslovily čtenáře ženského pohlaví.. Jestli někoho osloví Zed -- troll :oD Sky na druhou stranu byla pořád vystrašená a já s ní neměla ani špetku slitování. Už jen pro větší zajímavost knihy jsem doufala, že zastřelí třeba samotného Zeda.. To by bylo! Ale samozřejmě .. to by udělat nemohla -_-

Celá série Benedicts je určená spíš mladším čtenářkám, věřím, že ty si v tom svoje najdou, ale ostřílení knižní machři by v tom čtyřhvězdičkovou knihu vidět neměli, zas takový potenciál to (myslím) nemá. Ale třeba se pletu.

Jsem zase jednou hmátla v knihovně vedle, ale co už .. ani takovým knihám se nevyhnu. Spíš by mě "sakra" zajímalo, jak to mám hodnotit. beru v úvahu, že knize Den co den jsem dala 2 hvězdičky .. Toto je na podobné úrovni, i když to zase nemá tak dobrou myšlenku, alespoň se tam střílí. Díky tomuto faktoru, a protože budou ty Vánoce, dávám dvě a půl hvězdičky..