středa 4. prosince 2013

Plakat nebo se radovat..? Hostitel jako trilogie..


Jsou autoři známí i neznámí, dobří i špatní. Někteří se proslavili tím, že vymysleli něco nového, udělali džuznu v literárním světě. Stephenie Meyer se podařilo prorazit se svou Twilight ságou. Hodně lidí z ní bylo, je a bude odvařených a budou ten upírský příběh milovat ještě po dlouhou dobu. Jistě všichni ví, že podle knižní předlohy byly natočeny i filmy (a podle nich i parodie, unikli někomu Tupíři?)

Filmy :oD Ok. Viděla jsem jeden a pamatuju si z něj asi jen to, že se Edward třpytí. I když jsem knížky nečetla, a doufám, že nikdy nebudu, je mi celkem jasné, že ten první film byl propadák. Nedokážu si představit ty, kteří měli knižní srovnání..

Možná jste z horních dvou odstavců pochopili jednu důležitou věc. Nesnáším upíry a i vůči Twilight autorce mám své vlastní předsudky, takže je vlastně zázrak, že jsem se dokopala k HOSTITELI.

A to vám povím, to je teprve knížka. Sama jsem mrkala na drát, že se mi opravdu líbila a mám ji v šuplíků svých oblíbených. Nádherný příběh - krásně otevřený, rozepsaný a dokonale uzavřený. Jako obyčejný čtenář jsem s tím nadmíru spokojená. (Film jsem rovněž neviděla - už tak mi výběr herců kazí mé představy, takže ať s tím jdou do komína).

Jsou autoři, u kterých se může zdát, že (i když jsou dobří) čtenářský požitek berou jako vedlejší a jedou si spíš svoje vlastní.. aneb - Money - Money - Money .. Chápete! Tak se mi zdá, že takhle na tom jsou třeba Roztomilé malé lhářky nebo Upíří deníky.  Dokonce se povídá, že i pokračování Nástrojů smrti mělo peněžní podtext. Ale já jako věrný čtenář budu doufat (spíš slepě koukat), že tomu tak není.

Ale do háje proč má být úplně uzavřený Hostitel trilogií? Nedává to smysl, co si ta Meyer myslí? A myslí vůbec na nás? Vždyť tu šestisetstránkovou knihu vydala před X lety, proč chce navazovat na něco ukončeného? .. Ale jak řekla v nějakém interview:

MTV: Do you plan on writing "Host" sequels?

Meyer: I hope. If I were to continue on with "The Host," which is a possibility, there are characters and stories that could continue. ... If I went ahead with that, it would be two more. ... Next would be "The Soul," and then "The Seeker."

Nicméně .. doufejme, že ta blbost, co jí přelítla přes nos, zase někde zmizela.. (To interview je totiž z roku 2008) a žádné pokračování se konat nebude. I když se o tom pořád mluví.. :o)


4 komentáře:

  1. Plakat. Hostitel je opravdu dobrá knížka (Twilight série taky, pokud je ti 13 (jako bylo mě, když jsem to četla)), ale podle mě je naprosto zbytečné psát další díly.

    OdpovědětVymazat
  2. Hostitele mám ráda, ale další díly nechci :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jasne. Aj ja som o tom počula. Nie, ako trilógiu to odmietam, pretože sa to môže iba pokaziť a ako "poznám" autorku, tá to nezmyselne prekombinuje až sa to nebude dať čítať :/ Prvý diel je vynikajúci a nechcem zmeniť názor na túto knihu, preto by sa malo v najlepšom skončiť :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli bude pokračovat.. odmítám to číst :oD

      Vymazat