úterý 12. listopadu 2013

Recenze - Měsíční píseň (Mercy Thompson #1)

Název originálu: Moon Called
Série: Mercy Thompson (1.díl)

Autor: PATRICIA BRIGGS

Počet stran: 283
Nakladatelství: Fantom Print
Vydáno: 2006

GoodReads: 4.18 / 71,877 ratings

Anotace:
Vlkodlaci můžou být nebezpeční, když se jim připletete do cesty, ale pokud jste opatrní, nechají vás na pokoji. Umí se dobře skrývat před lidmi, ale já nejsem člověk. Když na ně narazím, poznám je a oni poznají mě – Mercy Thompsonovou. 

Mercy Thompsonová má za souseda vlkodlaka. V autodílně opravuje mikrobus patřící upírovi. Její bývalý šéf je gnón. Ale ani Mercy není úplně normální… a její pouto s tajemným světem nadpřirozena ji brzy dostane do pořádného průšvihu. 

Vychutnejte si pořádný nářez, který na vás v knize čeká. Není radno si zahrávat s vůdcem vlkodlačí smečky… A unést mu dceru byla osudová chyba…

"Slečno Thompsonová," je napsané hůlkovým písmem. "Držte svou kočku mimo můj pozemek. Ještě jednou ji tam uvidím a sežeru ji."

Říkáte si, že svět je normální místo, kde se každý člověk snaží vykonávat denní rutinu a moc nevyčnívat z davu tisíce hlav. Jste úplně mimo, tihle lidé akorát skrývají svou pravou tvář. Každý s bledou pletí a slunečními brýlemi je zaručeně upír (verze 3.1, protože na něj neplatí přímý sluneční svit). Každý až moc chlupatý s tendencí čmuchat je vlkodlak. Občas se vyskytují i různí fae či jiné potvory, jejichž původ je neznámý. A možná je to tak lepší.

Mercedes opravuje Volkswageny (to mě dostalo), ale nejen je. Zvládne všechny německé značky, ale asi i ty jiné. Je jedna z těch zasvěcených, co zvládnou rozlišovat nadpřirozenou bytost od té normální. Čím to asi bude? Sama vyrůstala ve smečce vlkodlaků, ale vlkem není. Je kožoměncem, dokáže se přeměnit v kojota. Není to bůhvíjak hrdinské zvíře, ale možnost proměny Mercy už mnohokrát zachránila před krutou a ohavnou smrtí. Kdo by se chtěl nechat rozsápat vlkodlakem? Fuj..! 

Mercy patří k těm silným ženám, které jsou schopny se o sebe postarat samy, ale narozdíl od některých dokáže přiznat, že je, cituji: "posraná až za ušima". Tudíž není žádný superhero. Má kontakty a nebojí se jich využít. A když se děje něco nekalého, neváhá zburcovat celou smečku, aby se to zarazilo. Věřte, Adama Alfasamce si rozhněvat nechcete (mimoto, že je krásný, svalnatý a neskutečně namyšlený, má moc). Když mu unesou dceru, o hodně překročí práh jeho příčetnosti. Budou prosit, aby, až je najde, je jenom zabil. Mercy mu samosebou asistuje a při tomto dobrodružství se znovu setkává se svou rodinou, od které utekla. Znovu potkává svou první lásku, a i když si to nechce přiznat, pořád k němu něco cítí..

Dance when the moon sings, and don't cry about troubles that haven't yet come!


Tak trochu kojot.
K této sérii jsem se vůbec nechtěla odhodlat, ale nakonec jsem byla utlačena většinou. Odrazovala mě naprosto FUJ obálka a i anotace je celkem děs běs. Pijavice zkřížené s ochlupatěnýma potvorama, co jen z toho mohlo vylézt? Ale, když jsem zvládla Anitu, která se mi moc líbila (a taky tam upíři byli), řekla jsem si, že mě to třeba překvapí.

Hodně lidí říká, že knížka je napsaná tak, že zaručeně pohltí každého, a ten bude hltat slovo od slova. Já ale nejsem "každý". Nehltala jsem a už vůbec si mě hlavní zápletka nezískala pro sebe, a to jsem se vážně snažila. Ale co mám dělat, když mu ukradli dceru, mám to obrečet, když stejně vím, že ji zachrání? Ani náhodou. Z toho vyplývá, že jsem se tak tu (všímejte) "prostřední půlku" nudila. A bavit mě to začalo opravdu až na posledních pár stranách. [Akce - Akce - Akce - Adam - Akce ... :oD] Díky nim mám opravdu chuť číst další díly. Můžu jen doufat, že se to zlepší a že mě k sobě Mercy připoutá a nepustí. Zatím nepřesvědčila. Ale další šanci rozhodně bude mít!

A téměř ničemu jsem se nezasmála -_- Buď jsem zvážněla, nebo tam nikdo není tak vtipný, jak by se hodilo. Upřímně...doufám v tu druhou možnost.

P.S.: Za dnešní hodinu ZSV (45 minunt) jsem přečetla "celých" 165 stránek.. :oD Z některých stran to byla třeba jen jedna věta..


                                       3 hvězdičky!!!





2 komentáře:

  1. Pekná recenzia 8)
    Na túto sériu sa už dlho chystám, ja mám také všelijaké potvory moc rada 8) Stále som sa však neodhodlala ani na Mercy Thompson ani na Kate Daniels, čo ma obe lákajú a zdajú sa mi podobné, len ešte som na ne nemala čas (chuť?). Mercy ale neznie zle, mohlo by to byť akčné, škoda, že tam nie je ten humor, to dosť vyzdvihne atmosféru knihy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé .. díky :P
      Určitě se odhodlej, ale nečti ty dvě série hned po sobě, budeš hledat akorát podobnosti. Já teda od každého absolvovala jeden díl.. A zatím u mě pořád vyhrává Anita Blake (nejvtipnější, nejakčnější, nejlepší)..

      Vymazat