pondělí 11. listopadu 2013

Recenze - Krvavá cesta (Dust Lands #1)

Název originálu: Blood Red Road
Série: Dust Lands (1. díl)

Autor: MOIRA YOUNG

Počet stran: 344
Nakladatelství: CooBoo
Vydáno: 2013

GoodRedas: 4.02 / 26,280 ratings


Anotace: 
Saba žije u Stříbrného jezera – pustiny zpustošené neustálými písečnými bouřemi – kde se její rodina snaží přežít a neustále naráží na pozůstatky dávno zaniklé civilizace Padlých. Když čtyři tajemní jezdci unesou její milované dvojče Lugha a zabijí jejího otce, Saba se vypraví osvobodit bratra a pomstít otce. Cestou potkává pestrou společnost dobrodruhů, pašeráků a samozřejmě i Jacka, úžasného a nesmírně drzého kluka. Saba během svého putování zjistí, že není slabou a bezbrannou dívkou, ale naopak skvělým bojovníkem, který má schopnost změnit deformovanou společnost zevnitř…


"Ever heard of the rule of three?" he shouts as we run.
"No!"
"If you save somebody's life three times, their life belongs to you. You saved my life today, that makes once. Save it twice more an I'm all yers."


Většina z těch, kteří tento článek budou číst, už byla u moře a ví tedy jak vypadá. Obrovské modré pole, od kterého se odrážejí sluneční paprsky, působí jako ráj na zemi. Také existuje jeho opak. Ten, co s vodou má pramálo společného. Poušť. Každou kapku vody, která k ní zabloudí si uzme pro sebe a radši se s nikým nedělí. Proto je tak těžké tam žít. Musíte s přírodou bojovat o každý kousek jídla, každý mililitr vody. A když se zdá, že toho máte dost, přijde jakási pohroma a můžete začít úplně od začátku. Není se čemu divit, že v těchto končinách moc lidí nepobývá, ale jedna rodina přece jen ano.

Saba vždycky věřila, že její otec dokáže číst z hvězd - promítala se do nich každá špatná i dobrá věc, která se má stát - možná i proto byl tak trochu podivín a nikdo mu jeho um nevěřil, až na Sabu. Saba pochází z dvojčat a její bratr Lugh je ten skvělý, krásný a úžasný. Oblíbený a hodný. Je všechno co Saba není. Je jednoduše dokonalý. Ona ho miluje natolik, že je schopna se za ním vydat na druhý konec pouště, aby ho našla, když ho unesou tajemní jezdci na koních. Sabina mladší sestra Emmi je pro ni spíš brzdou, navíc se navzájem lehce nenávidí, tak ji chce Saba dát k tetě do hor. Jenže Emmi zdědila stejně vekou dávku tvrdohlavosti jako oba z dvojčat a cestu k Sabě si stejně najde. Stejně jako Nero (Sabiin havran). Takhle tedy začíná jejich společná výprava s cílem zachránit Lugha. Nic není jednoduché, a už vůbec ne přežití na poušti. Na dívky čeká pár nástrah, z nichž jedna je větší než ostatní. (Tam přišel jeden WTF moment). Bojování v kleci je přece více než ohyzdné. Na jednu stranu je strašné, co je potkalo a do čeho se Saba musea pustit, aby obě přežily. Na tu druhou, kdyby se to nestalo, nikdy nepotká Jacka.

Ách Jack.. To je velký kladný bod celé knihy!! :3 Drzý, pěkný, nebezpečný, zčásti namyšlený, hodný .. prostě :3 I ten se k výpravě připojuje, ale možná.. možná, že cíl se trochu pozmění, že už nepůjde jen o Lugha.

Friends don't owe ... Friends don't repay.

Tahle knížka se stala zrealizovaným nápadem, který tady ještě nebyl. Putování pouští.. osobně jsem se s tím v takhle propracované míře ještě nesetkala. Opravdu jste nuceni přemýšlet nad krutostí lidí, ale taky živlů. Co všichni dělají, aby přežili, aby měli co jíst. Je to silný příběh. Když se to tak vezme, Saba měla vždycky jen a pouze svou rodinu, když jí to vzali, byla odhodlaná, dostat to zpět. Za každou cenu. Svým putováním se změnila! Z odrbané holky se stala bojovnice, plně schopna strategicky přemýšlet. Sledovat tu proměnu bylo příjemné, i když mi Saba svým chováním k sestře strašně vadila. -_- 

Čte se to opravdu dobře, za pár "minut" to máte dočteno a jsou místa, kde se dá hledět s otevřenou pusou. Přesto mě Krvavá cesta neoslovila tolik, jako všechny ostatní. Na GoodReads všichni dávali 4 - 5 hvězdiček, a já zcela nechápala proč. Nudila jsem se přibližně do doby, než se tam objevil Jack, který to tak příjemně okořenil, že už i mi se chtělo číst dál a dál.

"Move fast, travel light, an never tell 'em your real name."

A ten konec .. sice se to uzavřelo, ale jakoby právě tím koncem začínal nový příběh. Druhý díl je tady každou chvíli a váhat nebudu, přečtu si ho. Sice asi za nějaký čas, ale přečtu. Jsem zvědavá. :o)

Chtěla jsem dát 3 hvězdičky. Pak jsem si uvědomila, že nemůžu. že jsou tam postavy, které si to nezaslouží. Jack, Ike - neskutečný dobrák, Ikona - další WTF moment. Pro tyhle jsem chtěla přidat půlku hvězdičky, protože to co se tam stalo bylo kruté, nefér, ale vyplatilo se. Nakonec jsem se rozhodla pro 4 hvězdičky, a to až v momentě, kdy jsem se ráno vzbudila a uvědomila si, že se mi o Krvavé cestě zdálo. Když se mi to tak vrylo pod kůži.. jen tři hvězdy to dostat nemůže.







8 komentářů:

  1. Ešte viac si ju chcem prečítať.
    Sú tam pekné vety :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tě navnadila? Jo-ho!!! (třeba tě i přemluvím zvednout si challenge) :oP

      Vymazat
  2. Tak teď si chci Krvavou cestu přečíst ještě víc než předtím :)

    OdpovědětVymazat
  3. Čím víc recenzí čtu, tím víc si říkám, že si Krvavou cestu prostě musím přečíst.:-) Hezká recenze.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, díky..
      Tak přestaň číst jen ty recenze a pusť se do samotné knihy, budeš z toho mít lepší zážitek ;oP

      Vymazat
  4. Ak vravím, už teraz túto knihu milujem ...
    A čo je zaujímavé, nikdy sa mi nestalo žeby ma recenzia pohltila ako kniha... pokiaľ som nezačala čítať tvoje recenzie. Sú ako knihy. Používaš tak perfektné vety a slová a dávajú tak úžasný celok že mi to znie ako kniha :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :O To teda valím bulvy... skáču deset metrů do stropu a jsem nadšená, že se ti mé sesmolené věci tak moc líbí!!!!!

      :O :O :O ... Děkuji.

      Vymazat