středa 27. listopadu 2013

"Recenze" - Od Legendy k Championovi..


Welcome To The Republic Of America..

LEGENDA...
Vymažte ze svých pamětí svět, tak jak ho znáte, protože nastal úplně nový systém s přísnými pravidly, které se musí dodržovat, pokud nechcete přijít k úhoně. To nejdůležitější? Pokud pocházíš z ulice máš jen mizivou šanci, že se uplatníš, že přežiješ. Každým rokem děti v daném věku musejí dělat testy, na kterých závisí jejich život. Maximální počet bodů je 1500 a existuje pouze jedno geniální dítě, které tohoto počtu bodů dosáhlo. June. 

Každá matka má být na svého syna hrdá, ale ta jeho ani neví, že ještě žije, že se vyhnul smrti, když propadl u testů. Teď je nejhledanějším kriminálníkem v Republice, ale lid k němu vzhlíží s úctou. Je jejich hrdina. Jmenuje se .. Day.

Shoda náhod bývá sviňa. Onemocnění Dayova bratra zlým virem, který sužuje spoustu krajů, Daye dostane do nemocnice, protože se zoufale snaží najít lék. Přímo pod fousy vojáků - je jednoduše dokonalý. Ne všechno vychází podle plánu a on je nucen utéct. Ale jedním z těch vojáků byl Junin bratr. Nalezen mrtvý. A kdo je vinen? Day. Snaha o jeho chycení je větší než kdy dřív a je do toho nasazena samotná geniální June, která mu chce zdevastovat život tak, jako on jí. Musím uznat, že se jí to celkem i podařilo, ALE..

“What a joke! Poor little rich girl's fallen in love with the Republic's most famous criminal.”

...FENOMÉN         
Jediný, kdo Dayovi z rodiny zbývá je Eden, jeho bratr. A Day udělá cokoliv, aby ho dostal od Republiky zpět. To je jeho největší slabina. Láska. June, Tess (jeho malá společnice) - všichni musí být v bezpečí. Společně s June se vydává najít Patrioty, rebelská organizace, která způsobuje problémy, každý systém má nějakou. Day věří, že by si mohli pomoct navzájem. On chce bratra a oni mohou potřebovat jeho tvář, jeho slova. protože lidé mu věří. To všechno proti Republice, ale když umře Elektor a na to místo je dosazen jeho syn... Cíl je jasný. Republika je oslabená - zabijem ho! Ale třeba není takový jako jeho otec. A Day přece nezabíjí. Musíme si klást ty správné otázky. Kdo je skutečný nepřítel? Republika? Kolonie za ní, které slibují ráj? Někdo úplně jiný? .. Věřit organizaci nebo dát na instinkt? .. Vždyť je to přece Day..

He is beauty, inside and out.
He is the silver lining in a world of darkness.
He is my light.

ŠAMPIÓN... (vychází 5. 1. 2014)
Pořád nevíte, kdo je skutečný nepřítel? .. Nakonec to jsou ony zmiňované Kolonie, které se ženou do války s Republikou. Tik..Tak.. Virus řádí seč může, ale Daye si chytit nemůže - ten má své vlastní bebí. Něco vzadu v jeho mozku mu tam dělá neplechu a jeho diagnóza zní: umírá, pomalu ale jistě. To byl důvod, proč už se nevídá s June (ona neví, jak na tom je), která se začlenila do nejvyšších pozic Republiky. Je po boku samotnému Elektorovi. Ale to odloučení je oba ubíjí. A bitva se blíží. Všemu tak nějak .. dochází čas. Ale .. musí se bojovat! Každý může pomoct.

Sometimes, the sun sets earlier. Days don’t last forever, you know. But I’ll fight as hard as I can. I can promise you that.


••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••


Tato série se okamžitě zařadila někde na vrchol těch mých velmi oblíbených. Dle mého hravě předčí i světově uznávaný Divergent.

Po dočtení Legendy jsem byla nadšená, jinak se to říct nedá. Zamilovala jsem si všechny charaktery postav (do jednoho), zalíbila se mi zápletka, konec, charakter všeho toho a další díl jsem očekávala s nehorázným napětím a možná také trochu strachem. Proč? Protože je to prostě druhý díl, tím se často všechno zmrví. A teď zpětným očkem vidím, že právě dvojka byla nejslabší.

Marie Lu se (pro mě až od Fenoménu) naučila používat dokonalou zbraň. Zpočátku knížky se nic moc neděje, nijak to neuchvátí, ale ten konec je vždycky takový, že na to, co bylo na začátku a jak jste se cítili, rychle zapomenete a topíte se v nových emocích. Váš mozek vysílá jediný signál a to, že potřebuje další díl nebo léčebnu. Jaké hořké zklamání přichází po Šampiónovi, protože další díl už prostě není..

ČERSTVÉ EMOCE PO ŠAMPIONOVI .
Jsou knížky, které čtete a jsou takové, které prožíváte! Oh my God - tahle knížka se navždy vryla do mé paměti, jsem zdrcená, chce se mi brečet (berte s nadsázkou), jsem překvapená. Tohle prostě není možné. Absolutně netuším, jak to mám strávit nebo jak s tím naložit. Co mám dělat? Popravdě .. těch posledních 10% jsem četla s pusou otevřenou dokořán..
To prostě není možné. Jsem sešrotovaná. 
Day je Legenda. June je Fenomén. Kdo je Šampión? Vím odpověď, jen ji zatím nedokážu vyjádřit. Absolutely amazing.

PÁR HODIN PO DOČTENÍ ŠAMPIONA..
Pořád zničená, pořád prázdná. Já se s tím prostě nesmířím. 

- vím, že toto je recenze tak na úrovni -120,35. Šlo mi ale o to, aby ten, kdo to mé moudro přečte, pochopil, jak moc se mi to líbilo. Ať už se slova motala nebo ne..

“Hi,” he says. “I’m Daniel.” 
“Hi,” I reply. “I’m June.”



Já si tu sérii pořídím ... 
..Můj Day..

8 komentářů:

  1. Dokonale popsané i moje dojmy a emoce!
    Chtěla jsem napsat recenzi na Championa, ale po přečtení té tvé vím, že bych se jenom strašně opakovala :D
    A ten citát na konci mě už úplně odrovnal.. Tuhle sérii prostě musím mít doma !

    OdpovědětVymazat
  2. Já si ji taky koupím ... musím, někdy. Pořád mi to fara v hlavě.. dokola a dokola. Jsem ráda, že s mými pocity souhlasis, aspoň si nepřipadá jako totální magor.. :D

    Co si zase společně přečteme?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tomhle jsme magoři obě :D
      Už je to skoro celý den a pořád se k tomu vracím ! Až to vyjde v češtině dám si repete celé serie :D

      Vymazat
    2. Jojo .. taky,taky...
      Ale přečíst toho musím tolik, že radši chvíli počkám :oD

      Vymazat
  3. Moc se těším až si celou sérii přečtu :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ježiško mi ju má priniesť ... jééj! Už sa nenormálne teším!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těš se těš, vsadím se, že se ti to líbit bude!!!

      Vymazat