středa 21. srpna 2013

Recenze - Provinilé slasti (Anita Blake #1)

Název originálu: Anita Blake - Guilty Pleasures
Série: Anita Blakeová, Lovec upírů (1. díl)
Autor: Laurell K. Hamilton

Počet stran: 272
Nakladatelství: Epocha
Vydání: 1. vydání v roce 2006; 2. vydání, 2012

Anotace:
Nové vydání prvního dílu světoznámé série balancující na pomezí městské fantasy a erotické paranormální romance. „Jmenuji se Anita Blakeová. Upíři mi říkají ,Popravčí‘. Jak jim říkám já, to se nedá reprodukovat. Od té doby, co nejvyšší soud přiřkl nemrtvým rovnoprávnost, si většina lidí myslí, že upíři jsou normální občané s tesáky. Ale já vím svoje. Viděla jsem jejich oběti. Sama mám jizvy… Jenomže teď mezi upíry řádí sériový vrah – a nejmocnější pijavice ve městě po mně chce, abych ho vypátrala…“ Ve světě, kde jsou upíři, zombie a vlkodlaci uznáváni za plnoprávné občany Spojených států, působí Anita Blakeová jako „oživovatelka“: v popisu práce má na žádost truchlících pozůstalých povolávat z hrobu mrtvé. Ale Anita má zároveň pověst obávané lovkyně upířích zločinců a často asistuje při vyšetřování zločinů, na které jsou konvenční postupy policie krátké. Když však přiláká pozornost upířích vládců svého domovského města St. Louis, hrozí, že bude odhaleno její tajemství – zdroj Anitiny neobyčejné síly a moci.

"Jestli mně říkají Popravčí, Edward je Smrt."

NĚCO MÁLO K DĚJI..

Ano, Anita Blakeová není jen tak obyčejná žena. Má víc jizev než normální muž. Nesnáší, když se cítí bezmocná a její nejlepším společníkem je zbraň. Své výhružky myslí vždycky vážně, zabila víc upírů než kdokoliv jiný. Také je oživovatelka, jedna z těch nejlepších, dokáže z hrobu povolávat mrtvoly. Ale i takový člověk jako ona má základní potřeby - třeba spánek nebo jídlo. moc lidí si to neuvědomuje. 

Žije hlavně nočním životem, ale občas je povolána i k vraždě, protože má podepsanou smlouvu u MOSTu, což je nové policejní oddělení pro případy, kdy viníkem je nadlidská bytost (třeba upír, lykantrop - ten co se každý úplněk přemění na nějaké zvíře, známe leopradodlaky, vlkodlaky, krysodlaky a jim podobné.., nebo další bytosti). 

A tentokrát NĚKDO zabíjí ve velkém upíry. A to jedny z těch nejsilnějších. I přes svou nechuť se Anita seznámí s Nikolaos, Vládkyní města St. Luis a "dohodnou se" na tom, že tento případ Anita vyšetří. Ale nikdy nevěřte upírům, nikdy nevíte co chystají, kromě toho, že se vás vždy snaží uhranout pohledem a dokázat vám, že jsou mocnější než vy. 

A potom je tady Jean - Cloude, vyšší upír, který je svým způsobem Anitě sympatický, ale nikdy by to nepřiznala. Je totiž mrtvola, ne? Když jí pomůže, Nikolaos ho zavře do rakve se stříbrným křížem na víku (každý ví, co znamená pro upíra kříž..)

Edward je Anitě velmi podobný. Taky kámoší se zbraněmi, ale je něco na způsob nájemného vraha. Bere nabídky od těch, co platí nejvíc. Ale také má rád výzvy. A Nikolaos taková výzva je. Tákže, mohl by on být vrah vyšších upírů??? :oD

"To chodíš s tím samopalem spát?" zeptala jsem se Edwarda.
Střeli po mně pohledem. "To chodíš spát se svou pistolí?"
Bod pro něj.

HODNOCENÍ..

Abych se přiznala tak tento díl jsem četla jako poslední (z těch, co mám přečtené, tedy 1.-14. díl) a byla to příjemná změna :o) 

Já mám tu sérii moc ráda, a první díl je skvělý v tom, že opravdu nabudí k tomu, abyste četli dál. Můžete očekávat opravdu spoustu akce! Někdy je to svým způsobem až nechutné :oD Plno zbraní (různých druhů), krve, bytostí a vtipných dialogů!! Taky proto, že postavy jsou skvěle vykresleny. Zpočátku mi na některých něco vadilo, třeba na Jean - Cloudovi, že je dlouhovlasý (ale časem jsem to skousla). 

Jen malé pozornění na závěr. Celá série nebude jen plná akce a vyšetřování a těchhle věcí, začnou se vyskytovat díly, které budou spíš o tom, udělat z Anity hmm.. děvku, a to všemi možnými způsoby, takže.. Komu to vadí..., ať se do toho ani nepouští. Protože to není zvrhlé jen v otázce erotiky, ale také v násilí :oD

Ale Provinilé slasti jsou špica!

"Co máš v úmyslu?" zeptal se.
"Zapálím kůlnu." chrstla jsem benzin na dveře. Zápach byl ostrý a spaloval mi krk.
"S námi uvnitř?"
"Ano."
"To se radši zastřelím, jestli ti to nevadí."

Žádné komentáře:

Okomentovat