pondělí 26. srpna 2013

RC Recenze - Znamení Athény (Bohové Olympu #3)

Název originálu: Heroes of Olympus - Mark of Athena
Série: Bohové Olympu (3. díl)
Autor. Rick Riordan

Tato série je volným pokračováním Percyho Jacksona,

Recenze na 1. díl Proroctví
Recenze na 2. díl Neptunův syn

Počet stran: 528
Nakladatelství. Fragment
Vydání: 2013

Anotace:
Chystá se velké setkání řeckých a římských polobohů. Posádka z Tábora polokrevných vyráží po moři na bitevním korábu Argo do Tábora Jupiter. Jejich plány však narušuje proroctví sedmi, které se začíná naplňovat. Skupina hrdinů se proto musí vydat do rodiště antických bohů, krajiny Mare Nostrum. Podaří se jim nalézt tajemná znamení bohyně Athény, která jim v boji proti zlu pomohou? Gaia, síla mocnější než všichni bohové, se dál probouzí a ohrožuje budoucnost civilizace. Čas ubíhá a posádka Arga se musí vydat do boje za záchranu lidstva...

Moudrosti dcero, nes samoty břímě,
Znamení Athény zahoří v Římě.
Dvojčata uvězní v bronzovém džbáně 
anděla, jenž zná klíč ke smrtelné bráně.
Gigantů zhouba je zlatá a bílá,
vyrvaná v bolestech z tkaného díla.

NĚCO MÁLO K DĚJI..

Předchozí díl skončil tím, že do Tábora Jupiter doplula loď Argo II. (Pamatujete si na Festuse? Kovového draka? Jeho hlava je součástí této lodi - na přídi a "monituruje" všechno, co se kolem děje a to nemluvím o chrlení ohně) Její posádku tvořili vybraní členové z Tábora Polokrevných (Piper, Jason, Leo a Annabeth) a také Trenér - satyr, který se jim snažil pomáhat, jak jen to šlo. Vlastně, oni ho radši drželi stranou, protože měl příšerné nutkání zničit všechno zlo a nějak mu nedocházelo, že na to nestačí.

Percy si konečně na všechno vzpomněl a nyní očekává Annabeth, kterou už tak dlouho neviděl. Ale Řecko a Řím byli vždycky znepřátelení a tak se všichni bojí, jak ostatní loď Řeků přijmou. Všechno probíhá v pohodě až do doby, kdy Lea něco posedne a on začne na Tábor Jupiter střílet (a příměří je v tahu). A znáte to, Římané jsou horká hlava - okamžitě to berou, jako vyvolávání války. Hazel s frankem se musí rychle rozhodnout, jestli se přidají k ostatním, aby následovali proroctví sedmi a pokusili se zastavit Gaiu a její Giganty.

Ve hře je také ještě jedno proroctví, to o Znamení Athény (viz. nahoře), všichni ví, že tím, na koho ten úkol padne je Annabeth. To ona bude muset toto znamení sledovat a přemoct něco, čeho se sama bojí nejvíce, závisí na tom osud jejího Tábora, ale také dalších věcí. Ubíhá jim čas. Musí zachránit (úžasného) Nica di Angela, porazit dvojčata Giganty (hračka) a potom zjistit co dál. 

Znáte to, když se na jedné palubě potkají dva velitelé? Takové to je mezi Percym a Jasonem. Rivalita je značná, oba jsou totiž zvyklí brát většinu zodpovědnosti na sebe, ale teď se potýkají s problémem. Každého sžírá něco. Percy se třeba bojí, že by se mohl utopit. Jason není zvyklý, že nedokáže vyřešit situaci. Navíc na Argo II. jsou si všichni schopnostmi relativně rovni. Každý má něco, bez čeho by celá sedmička nemohla fungovat. Hazel už dávno zemřela a vycítí poklady široko daleko, Leo je maniak na mechanické přístroje a umí lusknutím prsů rozdělat oheň - i na sobě, Frank se dokáže přeměnit asi na cokoliv (ale jeho život závisí na klacku) a Annabeth je jedinečná ve svém myšlení..

Jejich cesta (přirozeně) není jen tak, je na ně nastraženo spoustu překážek. Je to posíleno i tím, že na jejich hlavy je vypsána odměna. Takže je loví asi většina stvůr a monster, pohoda ne? Takže..Hurá do Starého Říma..




"Takže..ty musíš všechno opakovat?" zeptal se.
"Všechno opakovat."
Leo se musel zašklebit. "To může být psina."
"Psina." řekla nešťastně.
"Leo je bourák."
"Leo je bourák."
"Polib mi šos, pitomče."
"Pitomče."
"No dovol!"


HODNOCENÍ..

Obdivuji Ricka Riordana. Nechápu, jak to dělá, že všechno, co vyplodí (tedy to, co jsem od něj zatím četla) je naprosto dokonale promyšlené. Všechno má svůj smysl a ještě se toho navíc spoustu dozvíte o různých kulturách a božstvech samosebou..

Znamení Athény je nastřídačku psáno z pohledu Annabeth - Tu já mám moc ráda, je to milá osoba, pěkně napsaná. Mám ráda její myšlení a byla jsem ráda, že dostala víc prostoru i sama pro sebe. Potom Leo - přiznávám se, že mi nepřijde až tak zajímavý, jasně, někdy má spoustu zajímavých nápadů, ale rozhodně pro mě není ten hlavní aktér. Pohled Piper mě asi bavil nejmíň, ona si tak střídala role, buď zachraňovala někoho tí, že řekla pár milých slovíček a nebo jen vystrašeně koukala, jak jiní bojují, tak mi to teda přišlo. Když konečně na řadu přišla Percyho část, už po první větě jsem se musela usmívat, je to prostě rošťák (chápu co na něm Annabeth vidí).

Z postav mi nejméně sedl Jason. Nevím proč, prostě mi v něčem vadí. Ta rivalita mi byla jasná, to že se nebudou moct dohodnout taky, ale nakonec s Percym byli jako dvojčata (myslím v boji), přesně věděli, co mají dělat a blá blá... Ale Jasonovy hlášky.., prostě je divný :oD A Nico di Angelo je můj temný rytíř :3 Strašně jsem si ho oblíbila už v předchozích dílech a těším se až dostane víc prostoru (podle událostí, které se staly, asi příští díl).

Pěkně se nám to páruje, teda. V jednu chvíli už jsem viděla další milostný trojúhelník -__- mezi Hazel, Frankem a Leem, ale Riordian má naštěstí rozum :oD Piper a Jason k sobě sedí, ale umírám nad těmi jejich řečmi o budoucnosti, když musí porazit spoustu Gigantů a Gaiu. Annabeth s Percym mi nevadí, spíš bych byla překvapená, kdyby spolu nebyli, aspoň je ten Chaluhový mozeček s někým, kdo ho zvládne. A Leo je bobek, sedmé kolo u vozu, ale on to přežije, má přece své stroje..

Nesmím (už tradičně) zmínit, že obálka se mi nelíbí :oD Originální je prostě lepší!!! 

Jak já se těším na další díl :3 Protože závěr byl naprosto strhující a celou knížku jsem měla přečtenou za pár večerních hodin.. :3


•••••••
Tímto bych chtěla poděkovat za poskytnutý recenzní výtisk knihkupectví.. 
Knihu si můžete objednat ZDE


Žádné komentáře:

Okomentovat