sobota 21. září 2013

RC Recenze - Rozhodující bitva (Kronika Cartera Kanea #3)

Název originálu: The Serpent's Shadow
Série: Kronika Cartera Kanea (3. díl)

Autor: RICK RIORDAN

Recenze na 1. díl Rudá pyramida
Recenze na 2. díl Hněv bohů

Počet stran: 312
Nakladatelství: Fragment
Vydáno: 2013

Anotace: 
Poslední rok byl pro Cartera a Sadie pořádně rušný. Proniknout do tajemství egyptské magie totiž není žádná hračka. Nejtěžší překážky je ale teprve čekají…

Zlé síly získávají převahu, had chaosu Apop unikl ze svého vězení a část rebelských mágů povstává proti Domu života. Sourozenci Carter a Sadie mají sehrát důležitou úlohu při záchraně světa. Zbývá jim však málo času, egyptští bohové jsou nevyzpytatelní a na každém kroku může číhat nebezpečí.

Vážně, Carter pořád mele o plánech na apokalypsu, ale o taneční zábavě ve škole ani slovo. Můj bratříček má vážně zkreslené priority.

NĚCO MÁLO K DĚJI..

Představte si, že se ze dne na den dozvíte, že jste jedni z těch nemocnějších mágů v generaci, že jako jediní můžete zachránit svět. Celkem síla ne? Věřili byste tomu vůbec? Já bych se asi vysmála do xichtu tomu, kdo by mi to řekl. Ale světe div se, Carter se svou sestrou Sadií mají přesně takový úkol mají. Bohužel zatím nemají absolutně žádné tušení, jak to mají udělat.

A teď se děje přímo jedna katastrofa za druhou. Pokud jste četli další díl, víte, že povstal Apop (takový had, který ničí všechno co se dá a chce ovládnout celý svět, asi bude velmi ambiciózní a cílevědomý). A sourozenci už se pomalu ale jistě vzdávají jakékoli naděje, že by mohli porazit mocného hada. Ale potom..přece jen existuje ještě jedná možná cesta. Je nebezpečná a prakticky nemožná, ale jediná. A každá taková se přece musí zkusit. Každá inteligentní bytost má duši a to znamená, že má tak stín. A stín se může zatratit. Potlačit. Utlačit. 

Je možné, že by se Apop bál? Jestli ne tak by měl, protože Carter se Sadií nejsou sami. Mají na pomoc také skupinu mágů, kteří se rozhodli studovat cesty bohů (dřív zakázané, trestáno smrtí) a také pár bohů, kteří rozhodně nestojí o to, aby na jejich území (na celém světě) vládl chaos.

Aby problémů s Apopem nebylo málo, musí se vyřešit ještě jeden. Spousta mágů se přidává na jeho stranu. Komu se ještě dá věřit? 

A i Carter i Sadie řeší své milostné problémy, jen Sadie to má krapek složitější. (UŽ jim je 15)


Tohle bude nejspíš naše poslední nahrávka, až si ten příběh poslechneš, bude ti jasné, proč.

HODNOCENÍ..

Re
Obdivuji Riordana pro jeho fantazii. Každý jeho příběh dokonale sedí a po dočtení, když si poskládáte všechny dílky obřího puzzle, máte pocit že nic nechybí. Žádné kolečko toho stroje (příběhu) není zrezivělé. Všechno má dokonale promyšlené. 

První díl byl obstojný, ale druhý mě skoro vůbec nebavil. Do třetího dílu - Rozhodující bitva, jsem vkládala naději. Nejen, že obsah zachraňoval svět před apokalypsou, ale měl zachránit i můj názor na sérii. jelikož je to pohádka, každému musí být jasné, že zánik světa se na poslední chvíli odvrátil, ale můj názor ne.

Tak tedy s politováním oznamuji, že jsem zklamaná, že Kronika Cartera Kanea mě nebavila ani přes originalitu příběhu. Rozhodně to nebylo něco, o čem vím, že si to s radostí přečtu znova. To ani náhodou. Abych se opravdu přiznala..Jsem ráda, že to mám dočteno.

Postavy mě ani v tomto díle neuchvátily. Carter byl prostě jen normální kluk, zato Sadie mi pěkně pila krev (není to upír), Anupa je pro ni škoda...

Percy Jackson i Bohové Olympu jsou 1 000 000x lepší než toto, opravdu!

3 hvezdičky, ani o chlup víc.



•••••••••
Tímto bych chtěla poděkovat za poskytnutý recenzní výtisk knihkupectví..
Knihu si můžete objednat ZDE

Žádné komentáře:

Okomentovat