středa 18. září 2013

Recenze - Hněv bohů (Kronika Cartera Kanea #2)

Název originálu: Kane chronicles - The Throne of Fire
Série: Kronika Cartera Kanea (2. díl)

Autor: RICK RIORDAN

Počet stran: 352
Nakladatelství: Fragment
Vydáno: 2012

Recenze na 1. díl Rudá pyramida

Anotace:
Život Cartera Kanea a jeho sestry Sadie se převrátil naruby. Odhalili totiž tajemství své rodiny.
Sourozencům Kaneovým koluje v žilách krev pradávných faraonů. Mimo to zdědili talent starých egyptských mágů. Paráda? Kdepak! Všechna ta zaklínadla, která se teprve učí ovládat, sotva stačí na to, aby se ubránili zákeřným protivníkům, nestvůrám, nebezpečným mágům a rozzlobeným egyptským bohům… Navíc se v kouzelné říši duatu pomalu probírá k životu ten nejhrozivější soupeř: had Apop, který chce nastolit věčnou vládu chaosu. Carter a Sadie musí najít tři části kouzelného svitku, který probudí boha slunce Rea, a objevit, kde se starý bůh vlastně ukrývá. Na záchranu světa zbývá jenom několik dní a čas se už začal odpočítávat…

"Říká se tomu Údolí zlatých mumií."
"Zlato mám ráda," poznamenala jsem. "Mumie ani ne."
"Ale jdi, jenom si jich zatím neviděla dost," řekl Bes.
...
"Když jste řekl spousty mumií, kolik to tedy je?"
"Deset tisíc."


NĚCO MÁLO K DĚJI..

Pokud jste četli první díl naprosto pozorně, už se v egyptské mytologii celkem dobře orientujete. (Já to sice dokonale nečetla, ale mám dobrý základ ze školy, tímto děkuji naší profesorce..) 

Carter a Sadie už jednou zachránili svět, ale jejich poslání ještě nebylo úplně naplněno a musí ho zachránit znova. Ale pěkně od začátku. Jsou to sourozenci, kteří mají jisté nadání k magii. Abych byla přesnější, egyptské magii :o) funguje to jednoduše - nakreslíš hieroglyf - a díky nějaké moci se stane ono kouzlo. Je to prostě magické.

Od prvního dílu se sice v používání magie trochu posunuli, ale stejně se ji zatím učí ovládat. A jak to bývá kdo neumí, ten učí. I oni očí. Skupinku lidí, kteří si vyslechli videonahrávku (celý první díl = celá videonahrávka) a věděli, co mají dělat.

A teď jejich supertajná mise na záchranu celého světa, když jim v cestě stojí tolik překážek. Chystají se znovu povolat Rea (hlava eg. bohů), který už je trošičku senilní, ale co... K tomuto úkoly potřebují tři svitky, které jsou na různých místech a jejich získání bude stejně nebezpečné, jako všechno ostatní. Už jen proto, že někde v řadách mágů je zrádce.

A každý ze sourozenců má i trochu jiné povinnosti. Někde tam leží Zia, která si na Cartera vůbec nepamatuje, ale on je do ní zamilovaný až po uši a cítí, že je nutné ji vysvobodit. Sadie dává přednost záchraně světa, jak jsem to z knížky pochopila, ale s tím, kterým směrem její srdce půjde si dělá starosti i ona. 

Jo..A povstává Apop - to je superzlý had, který ten svět chce zničit :o)



Po domě rejdily kouzelné mopy a smetáky a snažily se tam uklidit. Musela jsem se sehnout, aby mě taky neoprášily. Prachovky si bůhvíproč myslely, že mi musí dát vlasy do pořádku.


HODNOCENÍ..

Abych pravdu řekla, první díl mě nenadchl tolik, jak jsem očekávala a do druhého jsem se musela trochu nutit. Hlavně proto, že třetí díl mi přišel od Knihcentra (tak jsem si řekla, že to prostě nepočká). 

Okamžitě po dočtení jsem cítila lítost. Ani ne tak z knihy, ale spíš ze sebe, protože prostě nejsem schopna dát víc jak čtyři hvězdičky. Jednoduše mě to nebavilo. Ten druhý díl byl prostě takový neočekávaně očekávaný. Bylo jasné, že oni ten svět už nadobro zachránit nemůžou, dokonce byl jasný i ten zrádce v řadách mágů. Ale na druhou stranu, místy to bylo vtipné, opravdu :o)

K postavám. Z těch hlavních nemám nikoho, jako svého oblíbence (už i Zia mi něčím vadí), chvíli jsem dumala nad důvodem. Nic normálního mě nenapadlo, ale třeba je to tím, že jim je UŽ 14. Prostě jiná parketa, já bych si s nima neměla o čem povídat, nejsou má věková kategorie :oD Ale Anup, to je jiná!! Já doufám, že dostane víc prostoru, prosím .. prosím, protože tomu je už pár tisíc let, věřím, že by mi vyhovoval víc. Takový tajemný hrdina. A milý..

Čau, hm, tak mě napadlo, jestli by sis se mnou třeba nevyšla někam na pohřeb.

Teď už se jen prolouskat třetím dílem.. Závěr je za dveřmi :oD

PS: Moc nevím, proč se je český název "Hněv bohů", když skoro všude to je "The Throne of Fire" (ale to je jen taková technická). Obálka se mi opět nelíbí, ale ta originální, je skvělá :3

Žádné komentáře:

Okomentovat