středa 22. ledna 2014

Recenze - Královská hraničářka (Hraničářův učeň #12)

Název originálu: The Royal Ranger
Série: Ranger's Apprentice (12. díl)

Autor: JOHN FLANAGAN

Počet stran: 456
Nakladatelství: Egmont
Vydáno: 2014

GoodReads: 4.45 / 2,070 ratings

Ano, Hraničářův učeň má i dvanáctý díl. Někteří už to ví, a pro některé to možná bude stejné překvapení jako pro mě, když jsem zjistila, že něco takového má vyjít. Bojovala jsem s touhou přečíst to v originále, ale Egmont mě ujistil, že to přeloží, tak jsem prostě počkala..

Důvod mého překvapení vám taky objasním. Poté co vyšla kniha jedenáctá, tedy Ztracené příběhy, pokládala jsem tu sérii za uzavřenou a pak BUM a já čtu anotaci, která mi slibovala třešničku na dortíku skvělé série, která si mě získala už jako malou, vyrůstala jsem na ní a Will je můj osobní hrdina No. 1.


Královská hraničářka nahlíží do doby "A co bylo dál..", tedy máme možnost se dozvědět o osudech jednotlivých hrdinů po X letech od Císaře Nihon-Džinu. Stěžejní informace tedy je, že všichni poněkud zestárli! :D Halt je na odpočinku a kochá se krajinou se svou manželkou, králi Duncanovi doslova smrt dýchá na záda, Horác s Kasandrou mají dceru, která po svých rodičích zdědila jen ty nejlepší vlastnosti (zvědavost, sílu, odhodlání, bystrost,..) a Will? Mimoto, že se z něj stal člověk posedlý po pomstě, si nechal narůst bradku, na kterou jsem se pokoušela hodně rychle zapomenout. Bobeček můj se uzavřel do své schránky a všechno, čemu byl dřív věrný hází za hlavu. Je potřeba, aby proslulý Will Dohodu (taky známý jako Šošo), opět získal jiskru do očí a rohlík na tváři. A zdá se, že jediné možné řešení je .. dát mu učně. Vlastně učeňku. Ta si o sobě myslí až moc, nemá úctu k lidem a je hotový hurikán. Musí být zkrocena tvrdým výcvikem! :D

I když v té době nejsme, stejně nás Flanagan nutí vzpomínat na Willův výcvik, na jeho první krůčky ve střelbě s lukem, na hlášky Halta, na proklínání i píli, které ze sebe Will vypustil. Celé to působí jako takové ztracené vzpomínky jednoho hraničáře, přesto mě to bavilo. To jak se my hero v prošedivělém hraničáři našel, bylo perfektní. Stejné momenty, stejné vštěpovaní, stejné poučky.. ale při jiné atmosféře. Všechno totiž působí zachmuřeným dojmem, alespoň zpočátku. Pak už se to zlepšuje a společná výprava v závěru mi připomínala kombinaci více dílu, která byla okořeněna něčím navrch. Někomu by to možná mohlo vadit, ale já se zamilovala do stylu vyprávění tohoto autora a hltám naprosto každičký popis pidičké větvičky, která se tam objeví.

Celou dobu jsem byla smířená s tím, k čemu to celé vedlo. Byla jsem jen zvědavá, JAK se to stane. A pak se stalo něco překvapivého. Mé věštecké schopnosti nebyly stoprocentně úspěšné, tedy, abych byla upřímná, selhaly. Po posledních stranách, které mě doháněly k šílenství (ano, fakt to tak prožívám, je to přece můj Will), jsem zjistila, že toto nebyl poslední díl. Bude další a já začínám mít pocit, že Flanagan trochu zbytečně rozvádí něco, co je již uzavřené. Bohužel vážně netuším o čem tam chce psát, aby to nebyla jen napodobenina Willových dobrodružství. A je mi to líto..

Tuto sérii by neměl vynechat ani jeden příznivce fantasy, a přestože se někomu může zdát dlouhá, já na ní odmalička vidím něco dokonalého.





15 komentářů:

  1. Jak se tak dívám, mohla bych dopsat recenze na ty svoje dočtené Hraničáře :) Jojo, každopádně se dostanu až k tomuhle dílu! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bys mohla.. A přečíst určitě taky! Kdo jednou zakusí kouzlo Johna Fanagana, nemá nikdy dost. :3

      Vymazat
  2. Anonymní3/04/2014

    Strašně mi tam chybí Allys. Když jsem si přečetla, že je mrtvá, tak jsem probrečela celý večer. Já vím, je to jen knížka, ale bylo mi strašně líto Willa, Horáce, Kasandry, prostě všech, které znala a kteří ji měli rádi.

    OdpovědětVymazat
  3. Anonymní3/25/2014

    Pochopila jsem dobře,že Flangan píše třináctku!?!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pochopila jsi to absolutně dobře! :) Ono to z toho děje (pokud jsi četla) i vyplývá! :D

      Vymazat
  4. Anonymní5/19/2014

    Já jsem knihu ještě nedočetl, ale myslím si, že existují zadní vrátka v případě smrti Allys, protože se nenašlo tělo. Asi těžko může být požár vesnického stavení tak silný, aby po člověku nezůstalo vůbec nic. Promiňte ten morbidní pohled.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní6/16/2014

      jo přesně určitě je živá věřím tomu

      Vymazat
    2. Anonymní6/17/2014

      jo přesně určitě je živá věřím tomu

      Vymazat
    3. Anonymní6/17/2014

      jo přesně určitě je živá věřím tomu

      Vymazat
    4. Anonymní6/17/2014

      jo přesně určitě je živá věřím tomu

      Vymazat
  5. Anonymní7/26/2014

    Tuhle knížku si musím sto procentně koupit a přečíst

    OdpovědětVymazat
  6. Anonymní10/03/2014

    Chystám se tuto knížku čídt a jedno mi nedá spát. Jak se ta holka jmenuje?

    OdpovědětVymazat
  7. Anonymní3/13/2016

    Rozhodně doporučuju Bratrstvo :D

    OdpovědětVymazat