Recenze - Hybrid

Série: ---

Autor: ANDREAS WILHELM

Počet stran: 312
Nakladatelství: Knižní klub

GoodReads: 3.00 / 4 ratings

Bylo nebylo..
Žila byla jednou jedna studentka biologie, která tuze ráda koupání, a jak si šla jednou zaplavat, kolem stehna se jí omotala řasa. Ale nebyla to obyčejná řasa. Vlastně to vůbec nebyla řasa ani nic tomu podobné. Bylo to .. střevo. A jak na to naše mladá biologička přišla, propadla záchvatu paniky a začal se topit. I tu připlaval udatný plavčík a zachránil ji. Avšak není záhadám konec, jelikož kromě střev se v oné vodě nacházela i jedna krásně fialovouřká noha, která byla vzorně obuta do tenisky.

Záhada jak mraky, nezdá se vám? Něco doslova geniálního pro novináře na volné noze, který nikdy neměl pořádný článek. Ale teď se zdá, že si vzal daleko větší sousto, než je schopen zbaštit. Ta záhada je totiž daleko větší (kdo by to byl čekal?) než se na první pohled zdá. Za společnosti svého věrného kamaráda - fotoaparátu a jedné okouzlující dámy se hlavní hrdina Hiller vydává na stopu záhadě, která má počátky až někde v brazilském pralese, kde se občas ztratí jeden, dva, někdy i víc lidí.. za cílem...?

Hrdina, co není superhrdina.
Na Hillerovi se mi neskutečně líbila jedna věc, nebyl typickým rádoby hrdinou s úmyslem zachránit svět. Já bych řekla, že zpočátku to byl pěkná třasořiťka a opravdové vedení v těch napínavých situacích přenechával spíš ženě po jeho boku. Což je vlastně velmi nezvyklé.. Až v průběhu děje můžeme, jakožto čtenáři, pozorovat určitou změnu v jeho chování. Od lhostejného chlapa, který potřebuje peníze až po muže, který obětuje cokoliv, aby zachránil tu, kterou miluje, aby pomohl lidem, kteří se stali obětmi zvráceného způsobu lékařství..

btw.
Lékařství, ač se to zdá divné, celý příběh se kolem tohoto oboru točí a já musím konstatovat, že jsem zase o pár slov chytřejší. (Poznám komu patří fialová noha a štětiny na nose.) Jsem si jistá, že takové poznatky využiju v běžném životě!

Seznamte se z Hybridem..
Hybrid jako kniha není vůbec známý a popravdě, když jsem objevila GR hodnocení, byla jsem lehce zhrozena, co jsem si to přitáhla domů. Přesto musím říct, že je skvělé od knihy očekávat prd a pak být příjemně překvapen. Asi se o to budu pokoušet častěji. Ono to totiž má spoustu zajímavých věcí: poutavý styl psaní (děj je protkán deníkem jedné z unesených osob), milé hlavní hrdiny, jistý napínavý faktor, láskafaktor se taky neztratí, zápletka je příjemně komplikovaná (kdo by si chtěl vařit mozek, přijde na to, ale někdy jde jen o pohodlné čtení..). Jediné, co mi tam FAKT chybělo, byla špetka humoru. Toho viditelného. (Já se smála u každé nové končetiny nebo obdobné narážky na části těla).

"Spousta regálů s nádobami a krabicemi. Jsou tu nějaké vědecké přístroje. Podívej! Co si o tom myslíš?"
"Co si mám sakra myslet, když jsou všude kolem lidské hlavy ve sklenicích?"

Ve výsledku je to příjemné čtení a řekla bych, že stojí za to si Hybrida přečíst. Potřebuje zeslavnit. Stojí za to.