RC Recenze - Soustrojí smrti

Série: ---

Autor: WARREN ELLIS

Počet stran: 328
Nakladatelství: Mladá Fronta
Vydáno: 2013

GoodReads: 3.84 / 3,505 ratings

Warren Ellis je jméno, které by mnoha lidem mohlo něco říct. A hlásá se tím i samotná obálka. Je totiž autorem předlohy k filmu RED s Brusíkem (Bruce Willis). Tak co, znáte? Abych já přiznala barvu, jméno filmu, autora ani samotné knihy jsem nikdy neslyšela..Jaká věčná škoda!

Kdo tam? Lovec!
Stále hledám vraha, který by měl všechno a byl jednoduše dokonalý. S mými požadavky je celkem obtížné uspět, ale čas od času se to nějakému jedinci podaří. Lovec je neskutečně chytrý psychopat. Takoví jsou nejlepší. Způsob jeho zvráceného přemýšlení byl jako pohlazení po mé zvrhlé duši. On totiž překvapil. Jeho nejoblíbenějším nástrojem je zbraň. A jsem hrdá na to, že mohu říct, že nejsem zklamaná, protože pistolkama nemával pro nic za nic, ukázal mi, že to není hračka srágorů, ale že i s něčím, co se tak jednoduše ovládá, se dá udělat masakr neskutečných rozměrů! Myslím, že nebýt jednoho nahého trouby, který kolem sebe máchal brokovnicí v paneláku, tak mu těch skoro čtyři sta vražd projde úplně v pohodě. Jak to tak zní, policie je vlastně úplně neschopná.. (Muhehe)

Vlastně už na prvních stranách mě ta kniha totálně dostala.
Způsob popisování oddělování končetin a podobných věcí byl tak.. tak vtipný morbidní.

Naháč s brokovnicí přiskočil k vrcholu schodiště a vystřelil pod sebe.
Výstřel Rosatovi  utrhl levou horní polovinu hlavy. Ozvalo se vlhké plesknutí, když hrouda mozkové tkáně velikosti lidské pěsti narazila na stěnu schodiště.
Ze své pozice o tři schody níž vpravo viděl Tallow Rosatovo oko dobrých dvanáct centimetrů pod jeho hlavou, stále spojené s očním důlkem spletí červených červů. V té jediné vteřině Tallowa jakoby nezúčastněně napadlo, že v posledním okamžiku života si James Rosato mohl svého vraha prohlédnout z dvou různých úhlů.
(str. 12)

Pojďme si hrát..
Když už máme vraha, který nemá jen IQ - tykve, potřebujeme i detektiva, který bude ochoten s ním hrat takovou tu známou hru "Na kočku a myš". Proč právě tato hra? Detektiv chce zabásnout Lovce, ale Lovec chce zabít detektiva. Nekonečný a zamotaný kruh! Kdo vyhraje? To vůbec není důležité, podstatné je užívat si, jak detektiv Tallow postupně sbírá střípky skládačky, která je víc než jen krutě složitá, ale taky sbírá i ostré střepy, které mu Lovec nachystal. Někdy to vytvářelo neskutečně komické situace plné vtipných dialogů a nadávek. Jeden se vždycky smál, ale jen kdo se směje naposled a ten se teprve může chlamat od srdce a použít tu slavnou hlášku "Jsem happy jak dva grepy!".

Gun-Poznání!
Tohle není jen obyčejný příběh, kde se řeší pár vražd! Zároveň se toho spoustu dozvíte o zbraních. Po dočtení jsem si připadala jako GunGangsta! Jako bych měla vědět všechno, například: Vím přesně, která zbraň vám dokáže jednou kulkou oddělit hlavu od těla. Ale asi to zkoušet nebudu, ještě bych se, s mým štěstím, netrefila -_- a přišli byste o víc než jen o nedůležitou hlavu. :D

Samozřejmě, že se neřeší jen případ Lovce, to je totiž běh na dlouhou trať, občas to oddělení musí střihnout něčím jiným..

"Sedmnáctiletý chlapec, nalezený nahý na ulici a krvácející z více než tří set řezných ran."

"Postarší nájemník činžovního domu rozsekal majitele na kusy mačetou a pak se pokusil spáchat úhlednou sebevraždu. Když k němu dorazila záchranka, byl stále ještě při vědomí, byť se proměnil v něco, co jakýsi vtipálek nazval 'automatickým dávkovačem střev'"
(str. 268-269)

DOPORUČUJI!
Toto vyšetřování s tímto vrahem a tímto detektivem plný nečekaných i čekaných (těch bylo víc) zvratů je vhodný úplně pro každého nadšence severských krimi thrillerů a vražd a morbidních věcí a lítajících končetin a - všeho toho dalšího. Nadchla jsem se v prvních stranách a četla až do konce, zatímco se na mé tváři střídalo mnoho různých emocí. Od absolutního úžasu po chvilkovou slabost. Je to skvěle napsané a je veliká škoda, že Soustrojí smrti nepatří mezi ty nejznámější. Měl by. Warren Ellis je opravdu dobrý spisovatel..

•••••••••••••
Tímto bych chtěla poděkovat za poskytnutý recenzní výtisk knihkupectví..