čtvrtek 9. ledna 2014

Recenze - Svůdné zlo (The Sweet Trilogy #1)

Název originálu: Sweet Evil
Série: The Sweet Trilogy (1. díl)

Autor: WENDY HIGGINS

Počet stran: 416
Nakladatelství: CooBoo
Vydáno: 2013

GoodReads: 4.21 / 22,619 ratings

Bylo nebylo .. Tak přece začíná většina pohádek, tak se usaďte a přečtěte si úvod do této..

A tedy, žila jedna žena. Hezká jako obrázek, už jen z jejího pohledu čišela dobrota a nevinnost, jako by kolem ní bylo všechno najednou mnohem lepší. V té samé době na jiném místě žil muž, který sloužil samotnému Luciferovi. Jeho práce byla svádět lidi na špatnou cestu. testovat jejich oddanost a víru v sebe sama. On byl ten zlý. Ale pak ji potkal. A zamiloval se. Z jejich lásky se narodilo dítě, kterému bylo předurčené být jiné než všichni ostatní. Ona je potomkem dobra a zla. Anděla a démona. Víry v dobro a závislosti.


“My mother was an angel," I blurted. "A guardian angel." 
Kaidan began to chuckle.
"What's so funny?" I asked.
"You. You're a walking contradiction. Horns and a halo. I don't belive it.”



Anna naštěstí (pro všechnu smůlu) nevyrostla s otcem, který se stále zodpovídá Luciferovi. Vychovávala ji žena, která se svou duší až moc podobá Annině matce. Je to hotový poklad, dobrák od srdce a hlavní hrdinka je stejná. "Teď" je jí šestnáct. Naprosto dokonalý věk pro nějaké dobrodružství nebo odhalení rodinného tajemství. 

Ann vždycky věděla, že je divná. Nikdy nebyla nemocná, rány se jí hojí nadpřirozeně rychle, ale co víc - vidí aury lidí. Jsou to zářivé obláčky, které obklopují lidi. Dokážete si představit jaké to musí, být, když jste na párty a tam je hromada lidí a každý svou vlastní barvu. Člověk nemusí potřebovat ani omamné látky, když všude kolem vidí duhu. Anna je přímo zářný příklad nevinnosti, který z ní přímo čiší. Nikdy nezalhala, nesnáší zlo páchané na lidech, zastává názor, že chtíč spojen s touhou a se vším, co z toho vyplývá se má začít až s mužem, kterého bude nade vše milovat (a nejlíp až po svatbě). Kvůli tomuto chování (+ obří šprťáctví) je jasné, že nemá žádné kamarádky. Ani já bych se s ní nebavila. Ta holka byla můj naprostý opak a ta její naivita mě stále a stále udivovala. Stále si myslím, že je to koza.. Má jen nejlepšího kamaráda, co jí vozí do školy a ví o ní všechno, Jay je pro ni jako bratr. 

A pak potká Kaidana, kluka s otravným jménem, který je snad nejvíc sexy na světě, ještě aby nebyl, když jeho práce zahrnuje .. sex. Ale nebojte, není žádný prostitut nebo tak něco - je pouhopouhý bubeník s velkým kouzelným ALE. Ví o sobě, že je Bad Boy, ale vůbec mu to nevadí. Jeho mocí je uhodnout přesně, co má udělat, aby s ním holka vlezla do super peřiny. Jeho drogou je chtíč, touha, vášeň.. btw. jeho tatík je ten největší parchant, co kdy chodil na zemi..

Ty dva spojí náhoda a další zajistí, aby Anna při poznávání svého skutečného já a světa kolem sebe jela s Kaidanem za velmi starou a moudrou jeptiškou a mocným démonem, který jaksi sedí za mřížemi. Bylo zajímavé sledovat tu reakci, když se smíchá dobro se zlem.


“I know I’m just a human woman, but so help me, if anything happens to her while she’s with you—”
“I assure you she’ll be in good hands.”
“Mm-hm, that’s part of what I’m worried about.” She pointed at his hands. “Hands off, mister.”


Tahle knížka je přesně o tom. Dobro a zlo. Zlo a dobro. Kdo má navrch, kdo je lepší? Jedno je ale pravda, nemohlo by být nic dobrého, kdyby se nedělo něco zlého. Testovat lidi je jen další životní zkouška, experimentování s jejich vírou. Budou věrní či nebudou? Ať už své drahé polovičce nebo samotnému Bohovi. Život přece nemá být procházka růžovým sadem. I přes to všechno mají lidé lehčí osud než nefilim. 

Celý ten příběh je jedna velká párty plná drog, chlastu a sexu-nesexu. Není to podáno nijak násilně, v některých chvílích spíš hravě a vtipně. Hodně se tam vysvětluje celé fungovaní světa, který si autorka vymyslela (Rozhodně to nebylo nudné vysvětlování, vzhledem k tomu, že ten kdo povídal, byl Kaidan). Vlastně ono je to celé napsané velmi, velmi čtivě. Pokud si zamilujete hlavní hrdiny, nemůžete mít problém.. :)

Jen jedno malé dloubnutí si neodpustím. TA obálka - to má jako být co? :D Já si ty hrdiny nepředstavovala se skoliózou páteře, to fakt ne! A hledám to její superznamínko, ale jelikož tu knížku jsem měla z knihovny, přes ten obal se zkoumat detaily prostě nedají.

Když tak nad tím přemýšlím, na tom příběhu mi vadila jen hlavní hrdinka, jinak to bylo pěkně promyšlené! Možná by se mi líbilo víc, kdyby autorka byla trochu krutější.. :) Ale to je jen mé milé JÁ. Ještě jsem trochu měla problém s tím koncem, protože se vlastně nestalo nic zvláštního.. Nebyl to "KONEC" :D 

Řadí se mezi ty lepší Kubulácké knihy - rozhodně! Na další díl jsem zvědavá, snad bude Anna méně blbá.. :D věřím, že se do toho musí zamilovat téměř (velké téměř) každá.


Ta půlka je za Kaidana, protože jsem v něm našla jednoho přítele. Svého "Pana Dokonalého." :P

16 komentářů:

  1. Wuahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Pán Dokonalý :3

    A teraz k článku: zase mi prišlo akoby som čítala knihu :3 musím prestať čítať tvoje recenzie.
    Som naozaj šokovaná že si tejto knihe dala 3* a pol :D za Kaidana :D :3 Mňam. :D
    Možno som do toho príbehu viac zažratá ako ty.. ale mám pocit že je to len tou dobou keď som trpela tým aby som mohla čítať čo najviac knižiek. Jednu za druhou a zo všetkých som bola paf. Ak by som si znova prečítala Sweet Evil .. učite by to nemalo 5* ... aspoň myslím že som toľko dala. Ale malo by to 3*.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Áno - Pan Dokonalý .. má snad stejné myšlenky jako Kaiden.. haha! :D

      No, já taky byla šokovaná sama za sebe, to ti povím, furt jsem nad tím přemýšlela a nakonec se rozhodla, že si to tu půlku zaslouží :) Já myslím, že TY bys tomu ani po další čtení tři nedala, na to je to moc passionate.. :D

      Vymazat
    2. *rehocem sa veľmi* Ty ma tak dokonale poznáš :* :D *stále sa rehocem*
      Pána Dokonalého pozdravujem :3

      Vymazat
    3. *Taky se směju* .. Si piš, že znám.. Muhehe. :DD
      Já mu to vyřídím, až ho zase jednou potkám :D

      Vymazat
  2. Čakala som od teba horšie hodnotenie. Ale aby som bola úprimná, ja som od knihy čakala čosi horšie. Má skvelú obálku, ale hrozne presladenú anotáciu. Ale poriadne som sa do toho zažrala a zamilovala. Anna bola hrozná, ale Kaidan to pekne vyvážil :D

    OdpovědětVymazat
  3. Popravdě? Já ho čekala taky, ale Kaidan..! Jako i já jsem jen holka :D Navíc jsem měla na něco takového náladu.. :) Prostě jsem zase zatoužila býti hodná.. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak s tvým hodnocením úplně souhlasím... zjišťovala jsem si kolik jsem tomu tenkrát na goodreads dala a byly to 3* :D
    Kdyby Anna nebyla taková jaká byla, šla bych s hodnocením ještě výš, ale kvůli těm jejím naivním a přemoralizovaným prupovídkám to prostě nešlo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Áno, Prostě .. po dočtení jsem si fakt připadala, jako bych se přidala na temnou stranu! I am always BAD! :D Dokonce jsem si hrála s myšlenkou, že bych se měla pomodlit, ovšem absolutně netuším, jak se to dělá :DDDD *SuperSmile*

      P.S. - Došel balík? O.o

      Vymazat
    2. Psala jsem ti email ! :D

      Vymazat
    3. Asi mu to trvalo déle, než té poště..

      Vymazat
  5. Kaidan je naprosto úžasný. :) Moc se těším na druhý díl. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevěřila bych, že toto napíšu, ale já taky :)

      Vymazat
  6. Tři a půl? A já se lekla, jak tahle knížka dopadne :D Už se těším, až se do ní pustím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Noo.. zrovna u tebe jsem zvědavá na názor. Myslím, že se ti bude líbit, ale čuchám nějaké ale.. (Tak si hraji na vědmu) .. :)

      Nechte toho, bo to ještě shodím dolů. :D ta knížka si to tak vysoko nezaslouží, nebo asi jo.. nevím. Nechala jsem se unést.

      Vymazat
  7. Knížku zrovna a zatím se mi hodně líbí :)

    OdpovědětVymazat