pátek 21. března 2014

Na slovíčko s The Edge of Never


V červnu tohoto roku chystá YOLI novou knížku. V originálu její název zní The Edge of Never. A světe div se, je to veeeeeeeeelmi populární dílo NA literatury, které se těší velké přízně čtenářek ve všech možných zemích. Chápejte, i Portugalky, Rumunky nebo Maďarky si už užívají společné chvíle s The Edge of Never - cesta s MHD jim pak ubíhá jako nic, tak proč bychom nemohly my? 

Zde přináším pár "důvodů", proč tu knihu musíte mít (přečtenou)!

1) BOŽÍ OBÁLKA..
Ano, drahouškové. To uznám i já, ta obálka je něco, co mě donutilo to přečíst. Má v sobě kouzlo a jiskru. Když na ni jednou kouknete, bude vás navždy volat k sobě. Možná je v tom zakomponovaná nějaká zvláštní magie.. Problém může nastat posléze, v obchodě. Osvětím situaci: Přijdete do shopu, v regálu bude ležet tato kniha s YOLI motýlem a vy po tom, co budete 10 minut zhypnotizovaně stát a čumět, nakonec otevřete peněženku a vysolíte money, aby vás toto mohlo očarovávat i v pohodlí domova. Bacha, aby to nemělo stejné účinky jako Zrcadlo z Erisedu - někteří se zbláznili, jak do něj stále koukali a koukali.


2) POHODA, KLÍDEK A LEHÁRO..
The Edge of Never má lehce klišoidní děj (možná trochu víc).. Každopádně je to občas přehnané a stupido, ALE komu to vadí, že? Představte si, že sedíte na pláži ve stínu borovic, popíjíte ananasový kokteil, relaxujete a čtete tuto knihu, která je vlastně jeden velký TRIP. Spousty hodin strávených v autobusech, autě, hotelích za pražícího slunka. Minimum potřebného oblečení, jídlo ala sušené masíčko. Všechny problémy daleko za výfukem. Kdo by jim nezáviděl zpocená těla a nepřítomnost zubního kartáčku?


“You two were meant to be together. It's like some wicked fucking fairytale love story that you just can't make up, y'know?”

3) ANREW
Dámy, toto je asi stěžejní bod. Andrew. Ten muž, co musí oslnit. Jestli se mu to nepovede, je pravděpodobné .. Co to melu, hm, on snad musí očarovat každou. Bad boy s tajemstvím a tužbami, ze kterých by se jedné zatočila hlava. Ano, pikantností si užijete až až. A to je taky důvod, proč se do této knížky vlastně pustíte. V jedné chvíli jsem se dokonce divila, že se nevybourali s tou jejich rachotinou. Aneb z 50 na 150 km/h za pár sekund. Některá místa jsou totiž citlivější než jiná. 

“A woman who knows what she wants sexually, and isn’t afraid to express it is so fucking hot, Camryn- Tell. Me. What. You. Want. Or, I won’t give it to you.”

4) PŘÍBĚH nebo "PŘÍBĚH"
Je velmi důležité rozdělení na ty, co chtějí myslet a přemýšlet jako já, ti na to, co bude ten zabijácký konec, kápnou po max. sto stranách, a zbytek si užijí jako comedy, protože v některých chvílích to bylo přehnané takovým směrem, až mě přepadaly záchvaty smíchu v takových momentech, kdy se to vůůůbec nehodilo a já jako zlá holka bych se měla stydět. Jenže sotva si to zase vybavím, směju se nanovo. Druhá skupina se nechá pohltit dějem, slovo od slova. Neříkám, že na to nepřijdou, jen se nechají zlomit dějem. Každá věta bude jako droga a právě ten konec pro ně bude omračující. Zakončí s takovým WTF výrazem, že by to bylo hodno profesionání fotky do sbírky "Jak jsem se tvářila po dočtení The Edge of Never". Tak říkám já! :D 

“You were the missing piece of my soul, the breath in my lungs, and the blood in my veins.”

5) MŮJ NÁZOR NA KNIHU..
Kdybych tady měla vyplivnout svůj osobní názor na knihu? Smála jsem se od začátku do konce. Zbytek objektivního hodnocení holky, co ujíždí na sériových vrazích, krvi a létajících končetinách, se k "Proč si to knihu přečíst?" vůbec ale vůbec nehodí. Vzhledem k tomu, že patřím k 5% populace, která nemá potřebu číst další díl. 

Jop, máte se na co těšit. Poděkujme YOLI!
Mějte se fanfáárově.

4 komentáře:

  1. Tak z tvojej recenzie mám dosť zmiešané pocity, takže ja to asi odložím do zbierky: "Prečítam ak ma to trkne." Tak uvidíme či sa k tomu raz dostanem...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to ani tak není recenze. :D U téhle knihy asi hodně záleží na tom, jaká témata čtenáře baví a kolik toho z daného žánru má načteno. Pokud touží fakt po něčem roztomilém s jakýms takýms příběhem, bude nadšen. :)

      Já si myslím, že až to vyjde i u nás, tak se strhne lavina asi jako s Hopeless od Hooverové, každý to bude chtít přečíst! :D A pětihvězdičková hodnocení budou přibývat jako na běžícím pásu!

      Vymazat
  2. U nás to vyšlo ako Radšej nikdy 8) mám doma, kvôli obálke som si to MUSELA kúpiť 8P len som sa k čítaniu ešte nedostala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždyť říkám, že je skvělá! :D Stojí za hřích! Jsem zvědavá jak se to bude líbit tobě, ale myslím (můj věštecký odhad), že budeš spokojená. :)

      Vymazat