pátek 28. března 2014

RC Recenze - The Big Miss / Velká ztráta

MŮJ ŽÁK TIGER WOODS

Autor: HANK HANEY

Počet stran: 222
Nakladatelství: Fragment
Vydáno: 2013


Nemám biografie, nesleduju golf, neznala jsem jeho pravidla. O Tigeru Woodsovi jsem věděla pouze to, že je to TEN "slavný golfista", jehož jméno se skrývá v křížovkách a vědomostních soutěžích. Víc ani ťuk. A možná právě proto jsem se rozhodla si právě biografii o této Osobnosti, vyžádat.

Tato kniha je velmi zvláštní, píše ji člověk, který T. Woodse sledoval pozorným a bedlivým okem. Každičký pokrok, jakýkoliv úspěch ale i neúspěch. Byl to on, který viděl v očích sportovce radost a naději. Hank se snažil pochopit jeho duši, trénovat ho s největší pečlivostí, dodávat mu naději a dohlížet na to, ať se T. Woodsovi nosánek neohne nahoru - pýchou. Na těchto dvě stě stránkách je popsáno úsilí, které oba vynaložili, aby se dostali tam, kde jsou..

I pád na hubu je pohyb kupředu!
Nevzdávejte své sny, své cíle - věci mají smysl jen tehdy, pokud jsou dokončené!


Když jsem byla ve školce pro svou sestru, dělalo mi The Big Miss společnost, a věřte či ne, děti, které se vyrojily do šatny ho poznaly! Slýchala jsem samé "To je Tiger Woods". Žijící golfová legenda. Inspirace pro všechny současné golfisty. A právě ti by neměli váhat ani chvíli, jestli zabrouzdají do vod těchto písmenek! A nejen oni, i obyčejní lajci se mouhou hodně přiučit. Je velice pravděpodobné, že si začnete vážit golfu (Ano, není to jen hloupé máchání holí a ježdění v luxusních vozítkách). Jde o víc než kostkovaná trika. Golf je sport, stejně náročný na psychiku jako na fyzičku, stojí za uznání. Že by se ze mě stal fanda? To asi ne, ale.. uznávám ho.

A ještě... Tiger Woods je někdo, kdo si zaslouží vlastní knihu, nechť je nám inspirací jeho úsilí. 

Většina bibliografií se čte poměrně špatně, jsou náročné, odbočující, hodně vzpomínkové.  Tahle? Má svůj osobitý styl, příběh a duši. Číst o něčím životě? Jistě.. Stojí to za to! :)


••••••••••
Tímto bych chtěla poděkovat za poskytnutý recenzní výtisk knihkupectví..
Knihu si můžete objednat ZDE





1 komentář:

  1. Anonymní4/24/2014

    Knížku jsem nečetla, ale Tigera znám (není to ale můj vzor, vlastně to teď dost kazí), přece jen jsem golfista. Nebo spíš jinak, hraju golf, ale jdu jen občas na hřiště, nejsem do toho nijak zažraná. :D Vadí mi, že se golf neuznává jako sport, protože je fakt náročný a někdy i nebezpečný. Podle mě je na tom stejně jako jezdectví (které mimochodem taky provozuji, ale s o dost větším elánem) - vypadá to jednoduše, takže laici tvrdí, že to není sport. Ale ať si zkusí přeskočit překážku nebo jít 18 jamek v kuse. :D

    OdpovědětVymazat