RC Recenze - Andaluský přítel

Název originálu: Den andalusiske vännen
Série: Brinkmann Trilogy #1

Autor: ALEXANDER SÖDERBERG

Počet stran: 512
Nakladatelství: Host

GoodReads: 3.10 /  1,071 ratings

Nevím, zda-li je slušné začínat recenzi stylem bylo-nebylo. Obzvášť, když se jedná o knihu, ve které se pohádky nedočkáte. Jenže na druhou stranu... "Bylo nebylo" je nádherný začátek. Takže! Žila-byla-nebyla jedna Sophie, co pracovala jako zdravotní sestřička.. Její manžel je již dávno po smrti a její syn? No, ten dělá to, co každé dítě - řídí se heslem "kdo si hraje - nezlobí". Ale jak to tak bývá, sestřička nezůstane dlouho sama. Na scénu přihopsá, jako velikonoční klokan, jeden absolutně okouzlující muž. STOP! Nejsme v romantickém příběhu... Toto je monumentální thriller nabitý akcí, přece! .. A ten muž.. je.. není ten, kdo se zdá být! -> Drama začíná!

Možná, by se někdo mohl snažit ptát, o co jde. Ale to já vám neřeknu.. Jen napovím. Hoooodně dobře vymyšlený příběh zasazen do 512 stránek, které (překvapivě) před očima utíkají rychle jako Usain Bolt. Prostě krása. opravdu se to čte velmi dobře, zápletka má široký rozsah a čtenář MUSÍ trošičku přemýšlet! Velké plus. Ono, poslední dobou lsti nejsou lstivé a celá kniha pak ztrácí lstivý nadhled, naštěstí to je u Andaluského přítele pravda jen z části! Nečekané podrazy jsou.. nečekané! A odkrývání pravdy bylo .. ták napínavé..

Akce, akce, akce! Je všude. Už první kapitola překypává touto vložkou.. A! O pár stránek dál se můžete těšit na první bombu. Ono.. i mrtvolky se vyskytují relativně hojně. Jakožto i pár nechutňoučkých scén, které jsem zbaštila všechny i s navijákem.

Hlavní záporák? Splnil svou úlohu na dvojku s pluskem.. (pro někoho, kdo rád záporáky). Sledujete jeho vývoj, jak se postupně propadal do bažiny se jménem "DARK SIDE". Je to fakt boží kruťásek. Mé sympatie získal téměř hned. Někdy jsem se sice bouchala do hlavy, protože mi přišlo, že se Alexander Söderberg snažil o tom, aby ho čtenáři litovali. Fuj, to néé. To jediné mi vadilo. Přesto jsem jeho fanda! Doufala jsem, že bude jeden z mála špatňáckých a brutálních lidí, kteří policistům unikli.

Po psychologické stránce je taky na co koukat (co číst).. Takové ty vnitřní rozpory postav.. Komu věřit, když všichni chtějí být vaši kámoši a tváří se tak? Co je vlastně správné? Haha. To nikdo neví. (Kromě mé maličkosti, ofc.)

Zaslouženě se na to píše sammá chvála.. Jen člověk musí mít trochu odhodlání a čistou hlavu, aby si z knihy odnesl ten pravý požitek.

Na závěr pár faktů!
BUDE FILM. BUDE FILM. BUDE FILM.  - Chci ho vidět, snad ho nezkazí! -_-