neděle 22. června 2014

Recenze - Fire / Jeden miloučký prequel!

Série: Graceling Realm #2

Autor: KRISTIN CASHORE

Počet stran: 461 
Nakladatelství: Dial Books
Vydání: 1st US edition, 2009

GoodReads: 4.11 / 81,158 ratings

Jednoho krásného dne se do mých ještě krásnějších rukou dostala knížka, která ne zcela dokonale naplnila mé očekávání. Přece jen od vychvalovaného fantasy světa a hlavní hrdinky coby assassina jsem čekala něco víc. Spokojila jsem se s třemi hvězdičkami a celý příběh nechala usnout hluboko v mém podvědomí. Teď, asi o rok později, se mi zdál sen, jehož podrobnostmi vás zatěžovat nebudu. Podstatné je, že se mi až zuřivou přesností vybavil příběh, který jsem neuměla zařadit. Ale když jsem si vzpomněla, že to byla Výjimečná.. rozhodnutí bylo jasné. Bylo mi jedno, že mám půjčené hromady knih z knihoven.. obstarala jsem si Fire, protože jsem zatoužila po zkompletování jednoho výjimečného příběhu. 

"Great! He has indigestion, so let's torture him with cake."


Přestože je Fire zapsaná jako druhý díl, je to tak zvaný prequel. Tedy příběh, který se dějově odehrává (v tomto případě.. 30 let) před knihou první, tedy Výjimečnou. Zeměpisné zařazení taky není shodné s prvním dílem. Tentokrát se děj odehrává za sedmero horami a sedmero řekami (nevím kolik hor to bylo, ale snažím se být poetická.. a když byly hory, určitě byly řeky) směrem na východ, kde o výjimečných dětech, které mají každé oko jiné a vynikají jistými schopnostmi, co se využívají ve prospěch království, potuchy. Tady v této krajině mají vlastní příšerky.

Jsou to normální zvířátka od koníků po vážky, jen jejich zjev je trochu barevňoučký. Tyto obludky mají ale jednu vlastnost. Mohou se svou myslí nabourat do hlavy někomu jinému a tak lehce ji ovládat. (Dokážete si takovou schopnost představit v realitě? Mi by se to hodilo, třeba ve škole. "Chceš mi dát jedničku, chceš!") A kdo je Fire? Ohoho.. někdo by mohl říct, že je to nejkrásnější zrzka na světě. Přesnější by však bylo ji označit za příšerku s lidskou podobou. Výhra? Ani ne, věřte mi. Tato kniha je o ní..

There will be no yelling at people who are bleeding themselves to unconsciousness.

Bohužel, marně se snažím přijít na to, jakou zápletku to vlastně mělo. Vážně. Netuším. Že by nic takového nebylo? I to je možné. Ale stejně.. číst Fire pro mě byl neskutečný zážitek, už jen z toho důvodu, že jsem si připadala, jako bych seděla u televize (na kterou nekoukám) a dívala se na nějaký film, který mě oslovil skvělým zpracováním krajiny a postav, jejichž emoční stránka byla vyšperkovaná na jedničku. Prostě jsem se kochala (stav "koching"). Tak nějak vším. Beru to jako rozmar mé ňuňánovací nálady, kdy bych jen srdíčka rozdávala. I tady mi hlavní zaláskovaný pár přišel svým způsobem okouzlující.  A fandila jsem jim.. což se mi běžně nestává. :D

Můžete se těšit na ukázku mistrovského lukostřeleckého umění, spooousty vojenského tažení, nějaké pastičky, nějaké dětičky, nějaké mrtvolenky (<3), rodinná tajemství a tak. 

Prostě.. výjimečná kniha, ve které se vlastně nic neděje, ale přesto se od ní nebudete moci odtrhnout, protože je lehce boží! :D 

Škoda jen, že to nevyšlo v češtině. Tiše svírám rty závistí, protože naši slovenští friendi to mají. I Bitterblue...

A spojení s prvním dílem? Jeden chlapec. Jak znepokojující.. :)



7 komentářů:

  1. Priznám sa, že Fire som začala čítať a nikdy nedočítala. Výnimočná bola podľa mňa oveľa pútavejšia a lepšie ! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla ná Graceling až moc veká očekávání! Ale už jen to, že se mi do takových podrobností zažarala do hlavy, ohoho, asi to fakt mělo něco do sebe. Přesto si budu stát za tím, že se mi Fire líbila více! :)

      Vymazat
  2. Anonymní6/22/2014

    Jop, je to dobré! :D A máš teda čo závidieť, lebo knihy z tejto série stoja vážne za to! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neříkám, že bych si to koupila.. ale ostatní, co nečtou v angličtině (nebo to nechcou shánět ve slovenštině), přijdou o super příběh! :3

      Vymazat
  3. Príjemná recenzia. :) Ja som Ohnivú čítala už dávnejšie, ale zapísala sa u mňa na jedničku. Páčila sa mi najviac z týchto troch kníh. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Och. Díííky.. Jak jsem už někde psala, jsem hodně zvědavá na Bitterblue, ale Fire zatím vede! :)

      Vymazat
  4. Ja milujem túto sériu, len som sa akosi ešte nestihla dokopať k Iskrivej. Ale každopádne by som si rada dala re-reading :)

    OdpovědětVymazat