úterý 1. dubna 2014

MISTBORNí vykecávačka & (Ne) tajemné hnízdečko


Tato chvíle se zapíše do historie. Rozhodla jsem s s vámi sdílet jedno z největších tajemství svého života a ukázat vám místo, kde se odehrává téměř všechno. To místečko má rozlohu 160x180 cm, stálo mě neskutečné prachy a za rok našeho vztahu jsme k sobě získali náležitou důvěru. Nikdy ho nezradím. Ano, říkám HO.. Ono by bylo blbé říkat JI, jak by to bylo správné (pro postel, co není jen postel), tak jsem JI pojmenovala, aby se z NÍ stal ON. Říkám mu Šňup.. A trávím na něm většinu času, když jsem doma. Momentálně jsem na něm ukotvena prakticky pořád, nejenže mám domácí vězení kvůli hrášku (do odvolání, ofc), ale ještě chytnu blbou nemoc. -_- Táhněte k čertu viry a bakterie! Šňup má mimo mě ještě další obyvatele.. Hektora (nejlepší prase ever, chodím ho venčit 1x týdně), medvídka Felixe (jednoho dne jsem se ho ujala, když mi týden visel za oknem - nejlepší Valentýn), Pan Green (bo je ZÁŘIVĚ ZELENÝ), stádo krav a NOUTBŮK, který tam je vlastně taky furt... A jooo, věčně tam najdete ještě nějakou knihu (nebo dvě až tři) a brýle (které "nosím"). Šňup je boží, což?


Tak jsem včera čuměla do blba (to já tak vždycky), padlo mé super oko na knihu, kterou jsem odkláááádala táááááák dlouho. Ono se není čemu divit, ta obálka je jako by ji někdo vypral - a ne jednou. No a tak jsem ji začala číst. Po pár stránkách a prvním založeném požáru jsem věděla, že jsem totální trotl, že jsem to nepřečetla dřív. (Hej, fakt mi tu trčela dobré 2 měsíce).

A o čem to vlastně je? Jejda.. Ten děj je tak neskutečně složitý, že se ani nebudu pokoušet ho přiblížit. Nebo.. vlastně budu. Znáte Dannyho parťáky? Byl tam jeden blázen, který se rozhodl, že udělá nemožné společně se svou partou šílenců. Jop. Toho blázna upgradeujte 10x, jeho partu si představte stokrát odvážnější a šílenější, přimíchejte kouzla s pravidly, jaké ještě nikdo nevymyslel (a ano, taky bych chtěla být takový magič - připisuju na seznam přání pro Ježíška, nechť se zapotí, prďola) a to celé zasaďte do doby, kdy se všechno dělilo na šlechtu a spodinu vládu tvořil zlý krutovládce, tak silný, že se povídá, že je nesmrtný. Cíl mise? Mlčím jako hrob. 

V této době se vydává každá druhá kravina a knížek, které by byly OPRAVDU dobré je jen zlomek, proto za každou takovou mám neskutečnou radost! S hrdostí vám říkám, že MISTBORN je neskutečný, on má prostě všechno - propracované charaktery (už dlouho se mi nestalo, že bych se sžila s každičkou postavou, ba co víc - já je všechny zbožňuju), dokonalý příběh, plno zvratů, romantickou zápletku, špionáže, genialitu, kouzlíčka,.......


Spiknutí uvnitř spiknutí, plány uvnitř plánů.
Vždycky je ještě nějaké další tajemství.


Náš matematický profesor nám říká: "Nikomu nevěřte!" Je to taky základ přežití, ale někdy je důležitá právě ona důvěra, pokud se má povést něco skvělého! Mistborn mě naučil právě tuto věc, pokud už mám někomu věřit, pokud s ním mám uzavřít pravé přátelství, nechť to stojí za to. I obyčejní lidé spojení přátelstvím a důvěrou dokážou neuvěřitelné věci.


Na své poměry jsem Mistborn četla neuvěřitelně dlouho. Každičké slovíčko bylo balzámem pro mou dušičku, užívala jsem si to celé řádek po řádku. Jakmile jsem se přehoupla přes polovinu, chtěla jsem knihu odložit, protože jsem nechtěla, ať skončí. Všechny tyto emoce se stupňovaly, jak mi stránky plavaly pod rukama. Byly chvíle, kdy se mi chtělo smát, kdy jsem chtěla skákat s pocitem "já to věděla - muhehe" a můj mozek jel na plné obrátky každou sekundu mého čtení. Uvažovala jsem, jak to může skončit? Co se zvrtne? Ani teď, po dočtení, mi to nedá a z mé hlavy se valí dým - Co bude v dalším díle? :D Který detail jsem přehlídla? 

Čekáte pohádku? Čekejte! Čekáte něco jiného? Čekejte! 
Ale hlavně - HLAVNĚ - si to přečtěte. 
Jedinečný zážitek z bombastického příběhu! 




A jen, abyste věděli... Můj nudící syndrom domácího vězení roste, nestavím už domečky z karet, neskáču šipky z okna .. já .. trpím!! :D Přináším fotečku, miláčci! :P


7 komentářů:

  1. Tak tohle je jeden z nejlepších článků, jaké jsem od tebe četla :)
    Šňupík vypadá suprově.! :D
    Mistborna jsem si absolutně zamilovala a díky němu jsem objevila dokonalého autora Brandona Sandersona - protože všechny jeho knížky jsou takhle skvělé. Spolu s dalšími 2 sériemi u mě Mistborn tvoří absolutní top knižního žebříčku :)
    Na další díly se těš - a zatímco u 1čky sis říkala "Já to věděla", teď už si budeš říkat jen "Proč mě to nenapadlo?!" (nebo alespoň u mě to tak bylo) :D
    Tak, a zase jsem místo šprtání chemie uvízla na tvém blogu. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Och!!!! :D Díky. (Každý můj článek je ale skvělý -_- )
      Šňup je nejlepší, doufám, že mu nenaroste noha pýchou - víš jak by se mi blbě hajinkalo? :D
      A Mistborn? Pfffff! Sanderson je boží, právě po Mistbornu vím, že chci přečíst každou jeho knihu! :3 Aww.
      Už se těším na.. "Proč mě to nenapadlo.." :D :D

      Jsem ráda, že jsem zabránila onomu zlu jménem CHEMIE.. Společně s matikou jsou to sprostá slova.

      Vymazat
  2. Já jsem TAK ráda, že si ti Mistborn tolik líbil! :D Vždycky mě potěší nový člověk, kterému se tahle skvělá kniha líbí. :D :) A v druhém dílu se tedy máš na co těšit!
    A chápu, že tě obálka od knihy odrazovala. Už před léty jsem měla možnost si ji přečíst, ale kvůli obálce jsem si ji nakonec nepůjčila. Nebýt mé milé Moiry, přečetla bych to až bůh ví kdy. :D Sandersona jsem zařadila ke svým nejoblíbenějším autorům už jen po prvním dílu Mistbornu, nepotřebovala jsem číst víc, abych věděla, že je to úžasný autor. A prostě se fakt těším, až si přečtu a pořídím další knihy od Sandersona - hlavně na Ritmatika jsem teď dost natěšená, už aby v té slovenštině vyšel. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já jsem zase TAK ráda, že jsem se přidala do Mistborního klubu..! :D Všem to budu cpát hlava nehlava, se neboj! :D Už teď jsem rozposílala odkazy kamarádům..s tím, ať přehlížejí obálku, protože no, fakt nevypadá vábně. :) No, co bychom bez Moiry dělaly? I já už si díky ní přečetla pár skvělých knih...

      A na Ritmatika se těším taky, poohlídnu se po něm hned, co dočtu Mistborna.. :3 Aww.

      Vymazat
  3. No já si snad dám facku, že jsem si tu knížku nekoupila. Když jsem asi před měsícem zabloudila do knihkupectví, s předsevzetím, že si nic nekoupím (dodržela jsem to!). Tuhle knížku jsem držela v ruce...říkám si...o tom mluvila pěkně nadšeně jedna moje oblíbená zahraniční youtuberka. To si vezmu...ale ne...a ta obálka...vždyť je příšerná...! Zjistím si o tom něco víc a seženu si to nějak :D....hm....teď se mi hroutí plány na umírněné dubnové nakupování knih!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem tu chybu chtěla napravit, došla do knihkupectví a jediný výtisk který tam měli, měl oslí uši a pomačkaných asi 30 stránek, tak jsem ji tam nechala. Ale mně neunikne!

      Vymazat
    2. Doufám, že ta FACKA byla obří a štiplavá! Zasloužila bys.. jinak já facky dávám skvělé, v případě potřeby se nabízím. Haha. (Závidím ti nakupování knih - já kupuju jen The Mortal Instruments - nejsou money!)
      •••••••••••••
      Dobrá, to tě ctí, že mi dáváš vědět, že se obhajuješ. ALE, opovaž se to nepřečíst. Zkusíš, kamarádko, to si jen zkusíš. Já si to pohlídám!

      Vymazat